کد خبر: ۲۴۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۸ - 2019December 27
اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از مطالبات جدی پرستاران بوده که حدود 10 سال از تصویب آن می‌گذرد اما اجرایی نشده است از طرفی پرداخت کارانه پرستاران در قالب تعرفه خدمات پرستاری در قانون برنامه ششم توسعه تصوب شده اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم اجرای قوانین مربوط به پرستاران، گفت: وضعیت فعلی پرستاران به لحاظ پرداخت معوقات و فشار کاری نامناسب است.

به گزارش شفا آنلاین، حیدرعلی عابدی در رابطه با وضعیت پرداخت معوقات پرستاران، گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از مطالبات جدی پرستاران بوده که حدود 10 سال از تصویب آن می‌گذرد اما اجرایی نشده است از طرفی پرداخت کارانه پرستاران در قالب تعرفه خدمات پرستاری در قانون برنامه ششم توسعه تصوب شده اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با اشاره به عدم پیش‌بینی کارانه پرستاران در یک ردیف مجزا در بودجه وزارت بهداشت، اظهار کرد: عدم اجرای قانون بهره‌وری پرستاری و کاهش ساعت کاری پرستاران یکی دیگر از مطالبات پرستاران است که بدلیل عدم استخدام و کمبود پرستار، برنامه کاری پرستاران به گونه‌ای شده که نه تنها ساعت کاری پرستاران کاهش پیدا نکرده بلکه اضافه کار اجباری را نیز مطرح کردند که توجیه قانونی ندارد. از طرفی بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری نیز از دیگر مشکلات این حرفه است.

بی‌توجهی مسئولان به مطالبات جامعه پرستاری

این نماینده مردم در مجلس دهم، وضعیت فعلی پرستاران را به لحاظ پرداختی معوقات و فشار کاری، نامناسب دانست و تصریح کرد:  مسئولان رده بالای کشور، هرساله نسبت به بهبود وضعیت پرستاران وعده‌هایی می‌دهند اما هیچ گره ای از مشکلات آنان باز نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار مسئولان سازمان نظام پرستاری با رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: امیدواریم با تاکید دکتر لاریجانی مبنی بر پرداخت معوقات پرستاران، کمیسیون تلفیق قسمتی از این مشکلات را در بودجه سال 99 ببیند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: