کد خبر: ۲۴۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 17
به دنبال بارندگی و نوسانات برق در بیمارستان، حادثه فوت چهار بیمار بد حال در بخش مراقبت های ویژه داخلی اتفاق می‌افتد وبه رغم وجود دستگاههای ذخیره برق معلوم نیست که چرا این افراد فوت کرده اند
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز آموزشی، درمانی فوق تخصصی امام خمینی (ره) اهواز در خصوص فوت چهار بیمار در این بیمارستان در شب گذشته گفت: علت فوت این افراد به طور دقیق مشخص نشده و موضوع در حال بررسی است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ساسان موگهی سه شنبه اظهار داشت: به دنبال بارندگی و نوسانات برق در بیمارستان، حادثه فوت چهار بیمار بد حال در بخش مراقبت های ویژه داخلی اتفاق می‌افتد وبه رغم وجود دستگاههای ذخیره برق معلوم نیست که چرا این افراد فوت کرده اند.

وی افزود: گروههای کارشناسی در بیمارستان مستقر و در حال کارشناسی علت فوت این بیماران هستند و مقام قضایی نیز به این مساله ورود کرده است.

موگهی بیان کرد: بیمارستان  دارای دیزل ژنراتور بوده که پس از قطع برق وارد مدار شده است.

رییس مرکز آموزشی، درمانی فوق تخصصی امام خمینی (ره) اهواز ادامه داد: این چهار بیمار به دستگاهی به نام ونتیلاتور وصل بودند که این دستگاهها مجهز به باطری بوده ولی  احتمالا در زمان نوسان برق  عمل نکرده اند که اینموضوع باید بیشتر بررسی شود.

وی اضافه کرد: دستگاه ونتیلاتور مانند یک ریه مصنوعی عمل کرده و با فشار، هوا را وارد ریه فرد می کند. دستگاه دارای باطری می باشد و حتی اگر بیمارستان برقی نداشته باشد و دیزل ژنراتورها و برق اضطراری وارد مدار نشود تا مدتی کار خود را انجام می‌دهد.

موگهی بیان کرد: در بخش‌های حساس مانند ای سی یو دستگاه یو پی اس وجود دارد و حتی اگر دیزل ژنراتور هم وارد مدار نشود یو پی اس کار خود را انجام می‌دهد که این دستگاه دارای باطری است و به محض قطع برق فعال می‌شود.

رییس مرکز آموزشی، درمانی فوق تخصصی امام خمینی (ره) اهواز اضافه کرد: نوسانات برق در بیشتر بخش‌های بیمارستان اتفاق افتاده است ولی مشکلی برای بیماران و دستگاههای بخش‌های مراقبت‌های ویژه از جمله جراحی، آی سی نوزادان و آی سی یو جراحی قلب ایجاد نشد.

وی ادامه داد: این نوسانات برقی در بخش مراقبت های ویژه نوزادان، با وجود ۴۵ بیمار ازجمله یک نوزاد یک کیلوگرمی مشکلی به وجود نیامد.

وی گفت: تمام تمهیدات برای وقوع حوادث احتمالی دیده شده بود، عملیات احیا برای بیماران انجام شد و در زمان وقوع این اتفاق، پزشک در حال ویزیت بیماران بوده و پرستار، سوپروایزر و مدیر کشیک بیمارستان در آی سی یو حاضر بودند.

موگهی اظهار داشت: این حادثه غیر مترقبه بود و همه مسئولان وکارکنان بیمارستان را در غم و اندوه برده است که همه ما با خانواده‌های درگذشتگان ابراز همدردی می‌کنیم.

چهار خانم بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام اهواز عصر دوشنبه پس از قطع برق بیمارستان به دلیل مشکل تنفسی فوت کردند.

بارندگی روز گذشته در اهواز و بسیاری از نقاط استان باعث آبگرفتگی معابر و برخی از منازل و قطعی برق شد و تعطیلی مدارس و ادارات را در روز سه شنبه به دنبال داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: