کد خبر: ۲۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 14
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: ایران جامعه شادی نیست زیرا بر اساس آخرین بررسی ها از 157 کشور ایران رتبه 115 را به خود اختصاص داد.

 سید حسن موسوی چلک در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین بر اساس آمار وزارت بهداشت میانگین کشورمان در حوزه اختلالات روانی بین 25 درصد بود حال آن که در پایتخت 34درصد از مردم حداقل به یکی از اختلالات روانی مبتلا بودند.

وی ادامه داد: افزایش آسیب های اجتماعی، خشونت های اجتماعی و خانگی، گرایش به مصرف مواد الکلی و مخدر صنعتی هیچ یک حاکی از یک جامعه شاد و با نشاط نیست.

وی یکی از نیازها و حقوق افراد جامعه را شادی دانست و گفت: یکی از راه های موثر برای کسب شادی در هر جامعه ای  تقویت هویت فرهنگی، سبک و مهارت های زندگی است.

موسوی چلک با اعتقاد بر این که بین شادی و نشاط تفاوت وجود دارد، افزود: شادی گذرا اما نشاط ،پویایی و استقرار خودش را دارد، هر شادی منتج به شادی نمی شود اما برای دستیابی به نشاط، شادی می تواند مقدمه و ورود خوبی باشد.

وی با تأکید بر این که نوع نگاه مثبت یا منفی در ایجاد شادی و نشاط افراد جامعه موثر است در عین حال هشدار داد: یکی از محورهای کلیدی مشکلات ما در آینده حاکی از گرایش مردم به شادی های آنی است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: در صورت عدم ایجاد شادی های آنی از راه های مشروع، راه های نا مشروع مانند گرایش به ماد مخدر، برقراری روابط جنسی در فضاهای مجازی و واقعی و مشروبات الکی نیز جایگزین آنها می شود.

وی تصریح کرد: بزرگ ترین ضعف ما استفاده نکردن به اندازه مطلوب از ظرفیت های فرهنگی برای ایجاد شادی و نشاط است.

موسوی چلک اظهار داشت: در واقع بیش از آن که دنبال تقویت هویت فرهنگی باشیم تلاش بر ممیزی فرهنگی است یعنی چه کارهایی انجام نشود که با این روال هیچ گاه شادی و نشاط در سطح جامعه افزایش نخواهد یافت.

وی با اشاره به این که امروزه بیش از هر زمان دیگری به خلق شادی برای مردم نیازمندیم در عین حال به خبرنگار شفا آنلاین گفت: برای شاد بودن نباید منتظر دولت بود حال آن که دولت باید تسهیل گذار این موضوع باشد.

وی بیان کرد: در واقع در جامعه ای که از شادی و نشاط برخوردار است به تبع آن میزان انسجام ،همبستگی و رضایت اجتماعی هم افزایش خواهد یافت.

وی یکی از راه های موثر بر ایجاد شادی و نشاط میان مردم را اعتقاد آنان بر مسئولین برشمرد و افزود: با شایسته سالاری و پاسخگویی به موقع آنها زمینه مطالعه اجتماعی و میزان رضایت مردم نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران یزای شادکردن مردم باید ستاد تشکیل داد وبرنامه ریزی های منسجمی داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: