کد خبر: ۲۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 13
شفاآنلاین- دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امکان درمان گلیوما (تومورهای اولیه مغزی) در تمامی مراکز استان ها و شهرستان ها وجود دارد و کشور از لحاظ نیروی انسانی متخصص جراح مغز و اعصاب و امکانات تصویر برداری در وضعیت خوبی بسر می برد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر هوشنگ صابری متخصص جراحی مغز و اعصاب روز پنجشنبه در حاشیه ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب که در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد درجمع خبرنگاران گفت:گلیوما یا تومورهای اولیه مغزی یکی از تومورهای نسبتا شایع مغزی است که اغلب اوقات سیر خوش خیمی ندارند.

وی با اشاره به این که تومورهای مغزی یکی از مشکل ترین عوارض مغزی از نظر درمانی به شمار می روند،گفت:در این کنگره فضایی ایحاد شده تا متخصصان کشورهای مختلف در مورد روش های درمانی رایج و مرسوم برای این بیماری تبادل نظر کنند و آخرین روش های درمانی را که برای گلیوما در کشورهای مختلف استفاده می شود،مورد بررسی قرار گیرد.

صابری با اشاره به این که گلیوما 30 درصد کل تومورهای سیستم مرکزی عصبی و 80 درصد تومورهای بدخیم مغز را تشکیل می دهد، گفت: این تومورها مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد می کنند.

این متخصص جراح مغز و اعصاب گفت: معمولا تومورهای مغزی به صورت افزایش فشار داخل جمجمه تظاهر می کنند و اغلب علائمی به صورت سردرد،کاهش دید، ضعف و بی حسی یک سمت بدن دارند.

ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب روز پنجشنبه با حضور پروفسور سمیعی و 27 سخنران از 12 کشور جهان در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد افتتاح شد.

این کنگره تا روز یکشنبه 25 خرداد ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: