کد خبر: ۲۴۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 08
در دنیا پوشش سلامت گسترش یافته و سلامت شخصی را در بین عموم رواج داده است، بنابراین پرستاران باید با امکانات موجود و انقلاب هوشمنددر نظام سلامت به ارائه خدمات بپردازند
شفا آنلاین>سلامت>میرزابیگی گفت: پرستاری در منزل راهی است که منجر به کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، نشست شورای صنفی دانشجویان با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، رئیس کل سازمان نظام پرستاری و جمعی از نمایندگان شورای صنفی دانشجویان پرستاری در محل وزارت بهداشت به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.
 
در این نشست محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: روز دانشجو نماد استکبار ستیزی است. هر زمان که جوانان پا به عرصه بگذارند باعث پویایی و نقش آفرینی می‌شوند.
 
او با بیان این که در حال حاضر دانشگاه‌ها در نسل چهارم قرار دارند، گفت: نسل اول دانشگاه‌ها آموزشی، نسل دوم پژوهشی، نسل سوم کارآفرینی و نسل چهارم مشارکت طلبی اجتماعی است. در دانشگاه‌های مشارکت طلبی اجتماعی، هیات امنا نقش اجتماعی دارند.

شغل معلمی و پرستاری جایگزینی ندارند
رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که از گذشته تا به حال ۲ شغل معلمی و پرستاری جایگزین نداشته و ندارند، تصریح کرد: هر چه پیش می‌رویم به دلیل حرکت انسانی، نیاز به این دو شغل بیشتر می‌شود. زیرا پرستاران با مردم و بیماران در ارتباط هستند و باید درک شود که بیمارستان‌ها برای مردم یک محیط ناشناخته به شمار می‌رود و ارتباط پرستار با بیماران باید تعریف شود.
 
او با بیان اینکه در هیچ جای دنیا، محیط بیمارستان تنها محیط ارائه خدمت نیست و ارائه خدمات می بایست در منازل و محیطی خارج از بیمارستان ها نیز ارائه شود، یادآوری کرد: در طول یک دهه بودجه نظام سلامت تصاعدی بالا رفته و این افزایش مشکلات متعددی را در پیش روی نظام سلامت قرار داده است.

میرزابیگی با بیان این که پرستاران صاحبان علم و مراقبت هستند و می بایست در مراقبت پیشگام باشند، افزود: جامعه پرستاری داری افتخاراتی چون ۲۵۰ هزارنفر شاغل در حوزه های مختلف ، ۲۰۰ دانشکده در سراسر کشور، ۶۰ هزار دانشجو و ۱۴ هزار نفر مدیر است اما اگر این افتخارات برای مردم و نظام سلامت کارآمد نباشد، افتخار محسوب نخواهد شد.

او با بیان اینکه باید به موضوع پرستاری و پرستاران به عنوان فرصت گرانبها برای ارائه خدمات با کیفیت، ارزانتر و تحت پوشش بیمه نگریست، یادآوری کرد: در دنیا پوشش سلامت گسترش یافته و سلامت شخصی را در بین عموم رواج داده است، بنابراین پرستاران باید با امکانات موجود و انقلاب هوشمنددر نظام سلامت به ارائه خدمات بپردازند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه تدوین آئین نامه "هوم کر" بسیار سودمند است، گفت: گسترش "هوم کر" در کشورباعث می شود که ۵۰ درصد بیماران از محیط بیمارستان مرخص و هزینه ها از ۱.۵ تا ۲.۳ کاهش یابد بنابراین با توجه به کاهش هزینه دولت، وزارت بهداشت

او تصریح کرد: کمبود پرستار تنها مشکل جامعه پرستاری محسوب نمی شود. این مشکل در وهله نخست مشکل مردم، نظام سلامت و در پایان مشکل پرستاران است.

میرزابیگی با بیان این که در دوره پنجم سازمان نظام پرستاری همانند دوره اول از جوانان و دانشجویان استفاده شده است، گفت: شورای دانشجویی را در سازمان نظام پرستاری تشکیل و مشاور کمیته جوانان را انتخاب کرده ایم و ارتباط با هیات مدیره های نظام پرستاری را به دست دانشجویان سپرده ایم. اگر با رویکرد مردم، نظام سلامت و مراقبت پرستاری و پرستاران پیش رویم، فرصت برای فعالیت ها افزایش پیدا خواهد کرد وهمه به استقبال پرستاری خواهند رفت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: دانشجویان باید با تحلیل اطلاعات، دانش بین بخشی خود را در پرستاری افزایش دهند و مسائل و مشکلات دانشجویان باید با اولویت بندی و تعیین ظرف زمانی حل شود.

او در پایان افزود: معاونت پرستاری در پیشرفت های حرفه ای با همدلی و انسجام تاثیر شگرفی داشته و بنابراین تشکل های پرستاری باید با نگاه رو به جلو و بدون رقابت و با هم افزایی حرکت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: