کد خبر: ۲۴۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 07
راه انتقال بیماری از طریق هوا ،تماس مستقیم بافرد بیمار و ترشحات آلوده به ویروس میباشد و بیماران ضعیف و ناتوان ، سالمندان ، خانم های باردار و کودکان زیر 5سال افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به این بیماری میباشند.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این خصوص اظهار کرد: با توجه به شایع شدن بیماری آنفولانزا ، نقش خودمراقبتی در پیشگیری و درمان بیماری بسیار موثر میباشد که با آموزش و اطلاع رسانی مناسب میتوان اضطراب و نگرانی را در خصوص آن کاهش داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر امینی فرد راههای انتقال بیماری آنفولانزا را تشریح کرد و گفت : راه انتقال بیماری از طریق هوا ،تماس مستقیم  بافرد بیمار و ترشحات آلوده به ویروس میباشد  و بیماران ضعیف و ناتوان ، سالمندان ، خانم های باردار<Pregnant> و کودکان زیر 5سال افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به این بیماری میباشند.

وی اذعان داشت : میتوان براحتی با اقدامات پیشگیرانه بیماری آنفولانزا را کنترل و مدیریت کرد واستفاده ازهرگونه دارویی مانند آنتی بیوتیک ها در درمان آنفولانزا موثر نبوده و فقط براساس معاینات پزشکی و امکان وجود بیماری های باکتریابی یا میکروبی به همراه این بیماری و با تجویز و نسخه پزشک معالج میتوان ازین داروها استفاده نمود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد : داروی درمان آنفولانزا به میزان کافی در مراکز درمانی معین موجود است و مشکلی در این خصوص نداریم

دکتر امینی فرر در پایان به کلیه شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول پیشگیری مانند شستن مرتب دستها، استفاده از ماسک در محل های پرجمعیت  و رعایت فاصله از بیماران ،از ابتلا به این بیماری پیشگیری نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: