کد خبر: ۲۴۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 30
در حال حاضر ۲۵/۹ درصد بانوان ایرانی از اختلالات افسردگی و اضطراب رنج می‌برند که با افزایش سن این اختلالات نیز بیشتر می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس نتایج آخرین تحقیقات، اختلالات شایع روانی از جمله افسردگی، اختلالات اضطرابی و اختلالات اشتها در خانم‌ها ۲ برابر بیشتر از آقایان است.

به گزارش شفا آنلاین، کامران باقری لنکرانی رییس گروه ارتقای سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: بانوان به دلیل حساسیت‌های روحی و عاطفی بیشتر از مردان در معرض آسیب‌های روانی قرار دارند و اگرچه نسبت به مردان طول عمر بیشتری دارند اما در مقایسه با مردان بیشتر در معرض خطر اختلالات روانی از جمله افسردگی، اضطراب، نگرانی و اختلالات اشتها هستند.

عضو پیوسته فرهنگستان اظهار کرد: کودکانی که از مادران دارای اختلالات روانی به دنیا می‌آیند، بیشتر در معرض اختلالات روانی از جمله افسردگی هستند و احتمال عدم موفقیت تحصیلی در این افراد نیز بیشتر است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵/۹ درصد بانوان ایرانی از اختلالات افسردگی و اضطراب رنج می‌برند که با افزایش سن این اختلالات نیز بیشتر می‌شود.

باقری لنکرانی همچنین گفت: آخرین مطالعات کشوری نشان می‌دهد که جمعیت شهر نشین در مقایسه با جمعیت روستایی به دلایل مختلف بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی هستند در حالی که نتایج این تحقیقات، با آخرین مطالعه سال ۱۳۷۷ تفاوت بسیار دارد.

وی عنوان کرد: زنان بار مسئولیت‌های مرتبط با نقش‌های همسری، مادری و مراقبت از دیگران را بر عهده دارند و علاوه بر این بسیاری از بانوان که در شهرها زندگی می‌کنند ناچارند برای کسب درآمد علاوه بر کار در منزل در خارج منزل نیز فعالیت کنند و این فشار مضاعف آن‌ها را از نظر جسمی و روحی آسیب پذیر می‌کند.

باقری لنکرانی با تاکید بر ضرورت توجه همه جانبه به مداخلات پیشگیرانه و توجه به مشکلات فردی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گفت: به اهتمام فرهنگستان علوم پزشکی، هشتمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذر ماه سال جاری با موضوع ارتقای سلامت روان بانوان، چالش‌ها و راهکارهای علمی با حضور شخصیت‌های علمی و دانشگاهی از ایران و چند کشور خارجی، در محل این فرهنگستان برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: