کد خبر: ۲۴۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 29
اندومتریوس بیماری التهابی شایع لگن در زنان است که در سن باروری اتفاق می‌افتد و از لحاظ درگیری خود را به شکل‌های مختلف نشان می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>عضو ارشد کارگروه اختلال عملکردی تخمدان پژوهشگاه رویان با اشاره به تاثیر بیماری اندومتریوس و اعمال جراحی لگنی بر روی رزرو تخمدان، گفت: جراحی لگنی بر روی بیماران مبتلا به اندومتریوس می‌تواند رزرو تخمدان بیماران را کاهش دهد.

به گزارش شفا آنلاین، مهری مشایخی امروز در سمپوزیوم حفظ باروری به دلایل غیرپزشکی که در پژوهشگاه رویان در حال برگزاری است، با اشاره به بیماری اندومتریوس و اعمال جراحی لگنی بر روی رزرو تخمدان، توضیح داد: اندومتریوس بیماری التهابی شایع لگن در زنان است که در سن باروری اتفاق می‌افتد و از لحاظ درگیری خود را به شکل‌های مختلف نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اندومتریوم‌ها به خصوص دو طرفه، رزرو تخمدان را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: مقدار توسعه این بیماری قبل از انجام عمل جراحی باید مشخص شود.

عضو ارشد کارگروه اختلال عملکردی تخمدان پژوهشگاه رویان با تاکید بر آنکه قبل از اعمال جراحی بر افراد مبتلا به اندومتریوس بایستی بیمار را نسبت به احتمال کاهش رزرو تخمدان آگاه کرد، افزود: راه‌های درمان اندومتریوس که به تخمدان آسیب نرسانند، سیستکتومی، ریشه‌کنی با لیزر، پلاسما انرژی و روش‌های ترکیبی هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: