کد خبر: ۲۴۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 29
همزمان با افزایش سن امکان ابتلا به بیماری‌های خودایمنی افزایش پیدا می‌کند و ۱۵ تا ۳۰ درصد موارد نارسایی زودرس تخمدانی به علت بیماری خودایمنی اتفاق می‌افتد
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه ۱۵ تا ۳۰ درصد موارد نارسایی زودرس تخمدانی (POI) به علت ابتلا به بیماری خود ایمنی است، افزود: سرطان و درمان آن می‌تواند بر روی رزرو تخمدان تاثیرگذار باشد.

به گزارش شفا آنلاین، الهام امیرچقماقی امروز در سمپوزیوم حفظ باروری به دلایل غیر پزشکی که در پژوهشگاه رویان برگزار شد، به تشریح تاثیر بیماری‌های سیستمیک غیر عفونی در رزرو تخمدان پرداخت و گفت: همزمان با افزایش سن امکان ابتلا به بیماری‌های خودایمنی افزایش پیدا می‌کند و ۱۵ تا ۳۰ درصد موارد نارسایی زودرس تخمدانی (POI) به علت بیماری خودایمنی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه سرطان و درمان آن نیز می‌تواند بر روی رزرو تخمدان تاثیر داشته باشد، خاطرنشان کرد: نوع سرطان و نوع داروی درمان سرطان نیز می‌تواند در رزرو تخمدان تاثیرگذار باشد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان در پایان گفت: نوع بیماری خودایمنی و نوع دارو برای درمان نیز می‌تواند بر روی رزرو تخمدان تاثیرگذار باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: