کد خبر: ۲۴۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 23
ماهانه ۷۰۰ تیم پزشکی بسیجی برای خدمت‌رسانی رایگان به مردم در مناطق محروم حضور می‌یابند
شفا آنلاین>سلامت>با آغاز هفته بسیج، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰ هزار پزشک بسیجی فعال در کشور داریم، گفت: ماهانه ۷۰۰ تیم پزشکی بسیجی برای خدمت‌رسانی رایگان به مردم در مناطق محروم حضور می‌یابند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ابراهیم متولیان با بیان اینکه تمرکز بسیج جامعه پزشکی عمدتا بر بُعد معنوی جامعه پزشکان و پیراپزشکان است، گفت: در همین راستا با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه، با تشکیل کمیته‌هایی، محصولات فرهنگی در زمینه سلامت معنوی تهیه و تولید می‌شوند.

وی با اشاره به بخشی از خدمات پزشکان بسیجی، اظهار کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشخصه پزشکان و پیراپزشکان عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، خدمت‌رسانی فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و جناحی است؛ به‌طوری که طی یکسال گذشته ۶۰۰۰ نیرو جذب بسیج جامعه پزشکی شده‌اند و در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار نفر عضو فعال در این سازمان حضور دارند که حدود ۱۰۰ هزار نفرشان را مردان و ۸۰ هزار نفر آنها را زنان جامعه پزشکی و پیراپزشکی کشور تشکیل می‌دهند.

متولیان با بیان اینکه بیشترین تمرکز بسیج جامعه پزشکی کشور، بر بُعد معنوی جامعه پزشکان و پیراپزشکان است، ادامه داد: سلامت معنوی و اخلاق پزشکان بخش اصلی برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی کشور را به خود اختصاص می‌دهد. در کارهای پژوهشی نیز توجه ویژه‌ای به بحث اخلاق پزشکی می‌شود. از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه نگارش و تدوین ۷۰ کتاب با موضوع اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و یادواره‌ شهدا است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: علاوه بر برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، خدمات درمانی و پزشکی رایگان خصوصا در مناطق محروم و کمتر برخوردار بخش عمده‌ای از برنامه‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور را تشکیل می‌دهد.

متولیان با بیان اینکه ۷۰۰ تیم پزشکی در کل کشور حاضرند و هر ماه برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم حضور می‌یابند، گفت: تیم‌های چندصد نفره پزشکی یک‌بار در ماه در مناطق کم‌برخوردار حضور می‌یابند و ضمن ویزیت رایگان، خدمات پیشگیرانه و درمانی نیز ارائه می‌دهند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه طی دو سال گذشته، ۳۰ بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات درمانی تأسیس شد، گفت: در عین حال بلایای طبیعی و مناسبت‌های مذهبی از جمله آوردگاه‌هایی است که پزشکان بسیجی کل کشور تمامی همت خود را برای خدمت رسانی رایگان در آن به کار می‌گیرند؛ به طوی که نه کمبود نیرو و نه کمبود امکاناتی در این ایام احساس نمی‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: