کد خبر: ۲۴۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 19
این کامپوزیت‌ها برای پر کردن محل پوسیدگی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند
شفاآنلاین>سلامت>محققان یکی از شرکت های دانش‌بنیانT نانو کامپوزیت‌های دندانی برای پر کردن محل پوسیدگی دندان‌ها و هم برای زیبایی عرضه کردند که به گفته آنها تجاری‌سازی این محصول از خروج ۸ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، اکبر جدایی، مجری طرح، تولید نانو کامپوزیت‌های دندانی را از محصولات این شرکت دانش‌بنیان نام برد و یادآور شد: این کامپوزیت‌ها برای پر کردن محل پوسیدگی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این محصول علاوه بر پر کردن دندان‌های پوسیده، با اعمال تغییرات جزئی برای زیبایی هم قابل استفاده است، خاطر نشان کرد: این کامپوزیت در سه سایه رنگ مناسب برای نژادهای ایرانی تولید شده است. سایه رنگ‌های تولید شده در سه سطح A2 ، A1 و A3 است.

جدایی ادامه داد: نانو کامپوزیت‌های دندانی تولید شده حاوی نانو ذرات "سیلیس" هیبریدی است که شامل نانو و میکرو می‌شود.

مجری طرح با تاکید بر کاربردهای فراوان نانو کامپوزیت‌ها در حوزه دندانپزشکی در آمریکا، اظهار کرد: این کامپوزیت‌ها سایش کمی دارند، علاوه بر آن مساله "انقباض" در کامپوزیت‌های دندانی بسیار مهم است که این محصول دارای انقباض کمی است.

به گفته وی، این امر باعث می‌شود که عمر نانو کامپوزیت‌ها در حین استفاده افزایش یابد.

جدایی، از تجاری‌سازی دستاوردهای این طرح در کشور خبر داد و افزود: کاربردی شدن این نانوکامپوزیت‌ها جلوی خروج ۸ میلیون دلار ارز از کشور را خواهد گرفت.

این محقق همچنین به امضای قرارداد اعطای نمایندگی فروش این محصول اشاره کرد و یادآور شد: این قرارداد فروش با یکی از شرکت‌های خدمات تجاری‌سازی منعقد شد تا بتوانیم از این طریق صادرات به کشورهای منطقه و در آینده برای اروپا را تسهیل کنیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: