کد خبر: ۲۴۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 18
بهبود رشد جمعیت و فرزندآوری با آمار، ارقام و نصیحت ایجاد نمی‌شود و تنها راه آن اجرای سیاست‌های تشویق باروری و از همه مهم‌تر تعهداتی است که دولت باید برای نسل آینده به کار بگیرد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: بهبود رشد جمعیت تنها با اجرای سیاست‌های تشویقی امکان پذیر است.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر علی عابدی در رابطه با نامه وزیر بهداشت و درمان به رهبر انقلاب مبنی بر بحران جمعیت کشور، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه‌ای با اطلاعات، آمار و ارقام دقیق به رهبر معظم انقلاب  در خصوص بحران‌ جمعیتی نوشته و در آن به دستکاری آمار جمعیتی صحه گذاشته است.  این نامه در برگیرنده نکات مهمی است که باید به دقت از سوی نهاد‌های ذی ربط بررسی شود.

عابدی با اشاره به ضرورت اجرای سیاست‌های جمعیتی افزایش نرخ باروری،  فرزند آوری و تبعات رشد منفی جمعیتی، افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی هنگامی که ده هزارنفر از نیروهایشان بازنشسته‌ شوند، امکان جایگزینی ده هزار نیروی جوان بومی را نداشته و به دلیل خلا نیروی کار به پذیرش مهاجر روی می آورند، در همین راستا بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل آمار منفی رشد جمعیتی، نگرانند که نسل بومی خودشان به نسل دیگری تبدیل شود.

بهبود رشد جمعیت و فرزندآوری تنها با اجرای سیاست‌های تشویقی امکان پذیر است

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با طرح این سوال که چگونه می‌توان خانواده‌ها را به فرزندآوری تشویق کرد؟ افزود: برای آینده کشورمان باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که با کمبود نیروی کار مواجه نشویم. بهبود رشد جمعیت و فرزندآوری با آمار، ارقام و نصیحت ایجاد نمی‌شود و تنها راه آن اجرای سیاست‌های تشویق باروری و از همه مهم‌تر تعهداتی است که دولت باید برای نسل آینده به کار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: ارائه تسهیلات برای ازدواج، امنیت شغلی جوانان پس از ازدواج، تحت پوشش قراردادن کلیه خدمات بارداری، زایمان و دوران نوزادی، کودکی و نوجوانی فرزندان و تامین بیمه سلامت صددرصدی برای کلیه خدمات مورد نیاز نوزادانی که به دنیا می‌آیند برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری بسیار مهم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سیاست‌های تشویقی‌مان را برای ترغیب خانواده‌ها  به فرزندآوری پررنگ‌تر کنیم، تصریح کرد: جهت تشویق پدر و مادران شاغل به فرزندآوری باید امتیازاتی چون نگهداری رایگان از فرزندان و مساعدت‌های کاری قائل شویم، بی‌تردید اجرای سیاست‌های تشویقی، تمایل زوجین به فرزند‌آوری را افزایش می‌‍ دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: