کد خبر: ۲۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 11
شفاآنلاین-وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه ساختمان جدید اروژانس تهران بزودی تحویل می شود، گفت : سامانه مخابراتی جدید نیز بزودی جایگزین سامانه فرسوده قبلی اورژانس خواهد شد و به بهره برداری می رسد.
به گزارش شفاآنلاین، به نقل از اعلام روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر «سید حسن هاشمی » طی بازدید از بخش های مختلف مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور این مطلب را بیان کرد.

وی تاکید کرد: اورژانس کشور باید به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی به سازمان ارتقاء یابد.

هاشمی با تاکید بر اهمیت اورژانس پیش بیمارستانی و اینکه اورژانس پیش بیمارستانی تابلوی وزارت بهداشت است ، اظهار داشت: اگر اورژانس پیش بیمارستانی در حوادث و تصادفات، کار خود را با مهارت و آگاهی انجام دهد این اقدام در کاهش میزان مرگ و میرها و معلولیت ها تأثیر بسزایی دارد و باعث کاهش معلولیت و در نتیجه کاهش هزینه برای کشور می شود.

هاشمی گفت: با نجات یک فرد، یک خانواده و فامیل نجات پیدا می کند و در اینجاست که ارزش کار امدادگران اورژانس مشخص می شود.



**ایجاد باشگاه کارکنان مرکز اورژانس 115

هاشمی خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع و درمان که در این بازدید حضور داشتند، ایجاد باشگاهی برای نیروهای اورژانس را مورد تاکید قرار داد .

وی تاکید کرد: به منظور جذب نیروهای جایگزین ، ماندگاری این نیروها در اورژانس ، ارتقاء عملکرد و همچنین آموزش نیروهای پیش بیمارستانی ، ایجاد انگیزه و ارتقاء حرفه ای کار و کسب مهارت های لازم، برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد.



**راه اندازی استودیو اورژانس

وزیر بهداشت در ادامه از نهایی شدن قرارداد اورژانس هوایی با هوانیروز خبر داد و گفت: این قرارداد تا دو هفته دیگر عملیاتی می شود.

وی همچنین از تشکیل استودیو اورژانس جهت اطلاع رسانی و نشر اخبار به طور مرتب در شبانه روز با همکاری سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: اورژانس دریایی نیز بزودی در کشور راه اندازی می شود.

وزیر بهداشت در ادامه درباره ضرورت رسیدگی به امدادگران اورژانس که در حین انجام وظیفه معلول شده اند، گفت: باید مشکلات اورژانس هرچه سریع تر حل شده تا اورژانس بتواند بهتر و مجهزتر به مردم خدمت رسانی کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: