کد خبر: ۲۴۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 16
جنس خدمات پزشکی که کشورهای اطراف از ما می‌خواهند تغییر یافته و آنها از پزشکی ایران انتظار دریافت خدمات درمانی را در حوزه‌هایی مانند سلولی دارند
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به پیشرفت کشور در ارائه خدمات درمانی پزشکی نوین از جمله سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمانی نوین پزشکی را برای ارائه به بیماران کشورهای اطراف گسترش می‌دهیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیرعلی حمیدیه افزود: جنس خدمات پزشکی که کشورهای اطراف از ما می‌خواهند تغییر یافته و آنها از پزشکی ایران انتظار دریافت خدمات درمانی را در حوزه‌هایی مانند سلولی دارند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با ظرفیت‌های موجود پاسخی مناسب به نیازهای کشورهای اطراف در حوزه خدمات درمانی نوین پزشکی ارائه دهیم.

حمیدیه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای متخصصان کشورهای اطراف را یک راهکار برای رسیدن به این هدف اعلام کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های آموزشی برای آنان در کشور برگزار کنیم.

وی به پیشرفت‌های کشور در حوزه سلول‌های بنیادی(Stem Cells) اشاره کرد و گفت: سلول بنیادی در حوزه درمان بیماری‌های خونی و سرطان کارهای خوبی انجام شده و متخصصان حوزه پوست و ارتوپدی هم در حال فعالیت در این حوزه هستند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با اشاره به اینکه فعالیت بعدی در این حوزه در بخش نورولوژی خواهد بود، گفت: کارآزمایی بالینی با استفاده از سلول‌های بنیادی خون و بافت بند ناف با همکاری مرکز طبی کودکان، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان و ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کودکان ۴ تا ۱۴ سال انجام شده است.

حمیدیه به تعداد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۸ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در ایران داریم و به زودی نوزدهمین مرکز راه‌اندازی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: