کد خبر: ۲۴۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 14
براساس برآوردهای پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و محققان بین ۱۱ تا ۱۲ درصد ایرانی مبتلا به دیابت هستند، اما در تهران میزان ابتلا بیشتر است به طوری که حدود ۱۳ درصد تهرانی های بالای ۱۸ سال دیابت دارند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ،با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در دنیا و منطقه خاورمیانه بالاترین شیوع دیابت را به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۳۰ درصد افراد در جامعه مبتلا به دیابت یا پرودیابت هستند.

به گزارش شفا آنلاین، فرشاد شریفی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کلینیک فوق تخصصی دیابت یاس اظهار داست: براساس برآوردهای پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و محققان بین ۱۱ تا ۱۲ درصد ایرانی مبتلا به دیابت هستند، اما در تهران میزان ابتلا بیشتر است به طوری که حدود ۱۳ درصد تهرانی های بالای ۱۸ سال دیابت دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی عروقی، کلیوی و حتی سکته مغزی(stroke)در کمین بیماران مبتلا به دیابت است، گفت: درمان دیابت باید به صورت جامع انجام شود و استفاده از کلینیک‌های دیابت در رسیدن به این هدف موثر است.

وی افزود: بیماران مبتلا به دیابت در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، عصبی، کلیوی و حتی سکته مغزی هستند و ریسک ابتلا به این بیماری‌ها در بیماران مبتلا به دیابت نسبت به افراد عادی بیشتر است لذا بر همین اساس باید درمان‌های جامع برای افراد مبتلا به دیابت انجام گیرد و به همین دلیل، وزارت بهداشت راه اندازی کلینیک های دیابت را مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تقریباً حدود ۱۲.۵ تا ۱۳ درصد افراد بزرگسال در پایتخت مبتلا به دیابت هستند، گفت: ۱۱.۵  درصد این افراد دیابت نوع ۲ دارند که اصلاح سبک زندگی در کمک به این بیماران بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در کنترل بیماریشان بسیار موثر واقع شود.

شریفی با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در دنیا و منطقه خاورمیانه بالاترین شیوع دیابت را به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۳۰ درصد افراد در جامعه مبتلا به دیابت یا پرودیابت هستند.

وی بیان داشت: می‌توان برای افراد پرودیابت با سبک زندگی سالم اقداماتی را انجام داد که یا مبتلا به دیابت نشوند و یا این بیماری دیرتر به سراغشان بیاید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: