کد خبر: ۲۴۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 09
افراد فاقد شغل و بیکار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما این طور نیست که فردی که دارای شغل آزاد است بتواند خود را بیمه درمانی کند بلکه باید این فرد نیز مورد ارزیابی از نظر تمکن مالی قرار گیرد
شفا آنلاین>سلامت>موهبتی، گفت: بیمه شدگان روستایی پس از پایان اعتبار دفترچه‌هایشان از طرف وزارت رفاه مورد ارزیابی وسع قرار می‌گیرند.

به گزارش شفا آنلاین، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آحاد مردم اظهار کرد: تمام افراد بیمه شده روستایی که اعتبار دفترچه‌هایشان به مدت ۵ سال است پس از پایان تاریخ انقضاء دفترچه‌هایشان از طرف وزارت رفاه مورد ارزیابی وسع قرار می‌گیرند و با توجه به شرایط‌شان باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.
 
او ادامه داد: افراد فاقد شغل و بیکار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما این طور نیست که فردی که دارای شغل آزاد است بتواند خود را بیمه درمانی کند بلکه باید این فرد نیز مورد ارزیابی از نظر تمکن مالی قرار گیرد.
 
موهبتی تاکید کرد: بیمه سلامت برنامه‌ای جهت ارزیابی بیمه شدگان ندارد و افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند بهتر است خودشان داوطلبانه اعلام کنند.
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت(Health insurance) با اشاره به اینکه طبق توافقی که انجام شده ارزیابی وسیع به وسیله وزارت رفاه انجام می‌گیرد، افزود: در حال حاضر افراد تحت پوشش کمیته امداد به صورت رایگان تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند، اما به طور کلی من امیدوارم با اجرایی شدن پوشش بیمه اجباری هیچ گونه ریزشی نداشته باشیم. ما باید حمایت‌های خود را تبیین کنیم، زیرا ممکن است مسائلی پیش بیاید که هیچ ربطی به بیمه ندارد، ولی به پای صندوق‌های بیمه گر نوشته شود.

او گفت: در گذشته افراد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند که در این میان حتی افراد دارای تمکن مالی خوب خود را به صورت رایگان بیمه کرده‌اند، با اجرای ارزیابی وسیع متوجه شدیم بر خلاف پیش بینی‌ها ۴۴ درصد از بار مراجعه کم شده و حتی نیم درصد از افراد دارای تمکن مالی جهت دریافت خدمات بهداشتی و درمانی  به بخش دولتی مراجعه نکرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهاب مرادی
|
-
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
0
من ازاقشارفقیرم دفترچه رایگان بیمه درمانی میخوام بخدا کارتم دست فامیلم بود اون باهاش کارمیکردخداشاهده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: