کد خبر: ۲۴۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
شرایط ایجاب می کرد که با توجه به شایعاتی که در سطح جامعه پخش شده بود و مباحثی در رابطه با بی عدالتی‌های آموزشی، انتقال دانشجویان خارج به داخل بدون رعایت ضوابط، پذیرش فرزندان اعضای هیات علمی، استفاده از سهمیه‌ها و افزایش ظرفیت‌ها در سطح جامعه مطرح بود، مجلس با هدف نظارت ورود کند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی ایجاد قرارگاهی با حضور دستگاه‌ها و کمیسیون‌های ذیربط برای بهبود آموزش پزشکی و از بین بردن بی عدالتی و تخلف در این حوزه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، علی نوبخت درباره حضور امروز مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، سازمان سنجش، انجمن آموزش پزشکی و مسئولین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل مربوط به آموزش پزشکی در کمیسیون بهداشت مجلس گفت: شرایط ایجاب می کرد که با توجه به شایعاتی که در سطح جامعه پخش شده بود و مباحثی در رابطه با بی عدالتی‌های آموزشی، انتقال دانشجویان خارج به داخل بدون رعایت ضوابط، پذیرش فرزندان اعضای هیات علمی، استفاده از سهمیه‌ها و افزایش ظرفیت‌ها در سطح جامعه مطرح بود، مجلس با هدف نظارت ورود کند.

وی افزود: از وزیر بهداشت و معاون آموزشی وی، رئیس سازمان سنجش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان دیگر دعوت شد تا در این نشست حضور پیدا کنند و گزارش هایی از مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان بازرسی کل کشور و گزارش‌هایی از تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت گرفته شد و جواب‌ها و دیدگاه‌های مسئولین ذیربط نیز دریافت شد.

نوبخت با بیان این موضوع که قانون فصل‌الخطاب است، گفت: هر چیزی که منطبق بر قانون باشد چه مصوب مجلس و چه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، لازم الاجراست.

وی اضافه کرد: قرار شد مسئولین ذیربط، هر کدام با اقدامات غیرقانونی در زیرمجموعه‌شان برخورد کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به تخلفات مربوط به انتقال خارج به داخل نیز گفت: افرادی که در این تخلفات دخالت داشته اند، همه به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی هدف از بررسی مسائل حوزه آموزش پزشکی را از بین بردن شایعات و استقرار عدالت آموزشید دانست و افزود: برخی مواردی که انجام شده، مجوز داشته و قانونی بوده و برخی هم غیرقانونی بوده که در موارد تخلف با متخلفان برخورد می شود.

این نماینده مجلس به افزایش ظرفیت پزشکی در کنکور امسال اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical Sciences) از لحاظ امکانات، ظرفیت پذیرش نداشتند ولی با هدف امید دادن به خانواده‌های دارای دانش آموزان باسواد، با هماهنگی دولت و مجلس، ظرفیت‌ها امسال افزایش یافت.

این نماینده مجلس طرح دوفوریتی مجلس در تابستان امسال برای افزایش صد درصدی سهمیه‌های کنکور پزشکی را یادآور شد و گفت: این طرح کارشناسی نشده بود و کمیسیون بهداشت، رایزنی‌های زیادی کرد تا مانع تحقق آن شود.

وی، این طرح را برای آینده پزشکی کشور خطرناک دانست و گفت: جلسات زیادی در کمیسیون بهداشت، آموزش عالی، وزارت بهداشت و در حاشیه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد تا در نهایت، از ظرفیت‌های خالی برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای افزایش سهمیه دانشجویان غیرسهمیه‌ای استفاده شود.

نوبخت گفت: کمیسیون بهداشت مجلس مصمم به برخورد با تخلفات حوزه آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) توسط وزیر بهداشت، از بررسی ایجاد قرارگاه مشابهی در حوزه آموزش و پژوهش پزشکی با حضور نمایندگانی از کمیسیون آموزش و بهداشت مجلس، وزارت بهداشت، وزارت علوم، دانشگاه آزاد، سازمان سنجش خبر داد و افزود: در صورت تشکیل چنین قرارگاهی با همکاری و همدلی، خطاها در حوزه آموزش پزشکی و همچنین بی عدالتی آموزشی برطرف می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: