کد خبر: ۲۴۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 21
تفکیک محصولات تقلبی و قاچاق از محصولات اصل واقعا کاری بسیار سخت و دشوار است. محصولات آرایشی تقلبی متاسفانه منجر به بروز انواع عفونت‌های چشمی، واکنش های آلرژیک، کهیرهای پوستی، تورم لب و سوختگی های شیمیایی می شود
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگر و مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد محصولات تقلبی آرایشی<Counterfeit cosmetics products> و بهداشتی به ویژه محصولات رنگی آرایشی مانند رژ لب و ریمل حاوی مقادیر بالا و سمی فلزاتی از جمله آلومینیوم، جیوه، آرسنیک، سیانید و حتی با تاسف فراوان حاوی ادرار موش و انسان بوده است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمد بقایی داروساز  افزود: هیج ارزانی بی دلیل نیست البته با این سخن هرگز قصد ندارم بگویم گرانی قیمت، نشانی از کیفیت کالاست اما هر گونه تفاوت قیمت فاحش، حتما علت خاصی را در پس پرده دارد و متاسفانه مابه التفاوت این قیمت را معمولا مصرف کنندگان در زمانی دور یا نزدیک با هزینه برای درمان عوارض ناخواسته و جانبی این محصولات می پردازند.


وی اضافه کرد: تفکیک محصولات تقلبی و قاچاق از محصولات اصل واقعا کاری بسیار سخت و دشوار است.  محصولات آرایشی تقلبی متاسفانه منجر به بروز انواع عفونت‌های چشمی، واکنش های آلرژیک، کهیرهای پوستی، تورم لب و سوختگی های شیمیایی می شود.

 پژوهشگر و مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مقادیر بالا و بسیار سمی سرب که گاهی بیش از ١٥ برابر حد مجاز بود و به راحتی می تواند اثرات بیماری زایی و حتی سرطان زایی بسیار بالایی داشته باشد نیز گزارش شده است.

وی به مردم توصیه کرد: هنگام خرید این نوع از کالاها به محل عرضه، قیمت متعارف، برچسب اصالت کالا، اصالت برچسب، تاریخ تولید و انقضا  و پلمب بودن کالا دقت کافی کنند و در صورت هرگونه شک و تردید،  مراتب را سریعا به کارشناسان در معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور گزارش کنند.

 طرح برچسب اصالت، طرحی است که طی آن برچسب هایی روی محصولات سلامت محور مانند فرآورده های آرایشی نصب می شود تا مردم با دیدن آنها اجناس ایمن را خریداری کنند اما نکته مهم این است که این برچسب ها به خودی خود بیانگر اصالت کالا نیستند و حتما باید از سامانه www.ttac.ir یا پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام شوند.

در صورت استعلام برچسب اعلام شده، همه اطلاعات نشان دهنده اصالت یک محصول مانند نام کالا، تاریخ تولید، انقضا، نام تولیدکننده، واردکننده و اصل یا تقلبی بودن محصول مشخص خواهد شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: