کد خبر: ۲۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 13
رانت تنها به حوزه دارو محدود نشده و هر جایی که منابع، درآمد و منافع باشد، رانت هم به وجود خواهد آمد، بر همین اساس دستگاه‌های نظارتی باید به وظایف خودشان به خوبی عمل کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه ساختار سازمان غذا و دارو نیازمند اصلاح است، گفت: برخورد با عاملان رانت باید در اولویت برنامه‌ کاری دستگاه‌های نظارتی باشد، چرا که تهدیدی برای سلامتی مردم است.

به گزارش شفا آنلاین، ذبیح الله نیک فر لیالستانی با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه صنعت داروسازی به رانت آغشته است و هیچ سرمایه‌گذار خارجی در کشوری که صنعت داورسازی آن آغشته به رانت است، سرمایه گذاری نمی‌کند، گفت: رانت تنها به حوزه دارو محدود نشده و هر جایی که منابع، درآمد و منافع باشد، رانت هم به وجود خواهد آمد، بر همین اساس دستگاه‌های نظارتی باید به وظایف خودشان به خوبی عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: وجود رانت در حوزه دارو سلامتی مردم  را به خطر می‌اندازد به همین دلیل برخورد با عاملان آن باید در اولویت برنامه‌های کاری دستگاه‌های متولی و نظارتی قرار بگیرد.

ساختار سازمان غذا و دارو نیازمند اصلاح است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ساختار سازمان غذا و دارو نیازمند اصلاح است، افزود: معتقدم باید در خصوص ساختار سازمان غذا و دارو تجدید نظر کنیم و به عملکرد افراد و مسئولان این سازمان حساس باشیم و هر فردی که به وظایف خودش عمل نکرد را برکنار کرده و از افراد شایسته استفاده کنیم.

نیک‌فر ادامه داد: هنگامی که افراد در طول سالیان تغییر می‌کنند اما همچنان در حوزه دارو رانت و رانتخواری باقی می‌مانند، نتیجه آن این است که علاوه بر نظارت و برخورد، ساختار این حوزه نیز باید در جهت شفافیت و حذف رانت اصلاح شود.

ارز دو نرخی علت‌ اصلی وجود رانت در حوزه دارو است

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان ارز دو نرخی را یکی از علت‌های اصلی وجود رانت در حوزه دارو دانست و تصریح کرد: دو‌نرخی بودن ارز و عدم نظارت در حوزه دارو بستر تخلف و رانت بسیاری ایجاد کرده است به نحوی که برخی از افراد ارز دولتی برای واردات داورهای ضروری دریافت کرده اما در سایه عدم نظارت مسئولان مربوطه کالاهای غیر ضروری و غیر مرتبط وارد کردند. بنابراین معتقدم وجود ارز دونرخی بستر‌های تخلف و رانت را مهیا کردند، در نتیجه لازم است با رانت و رانت خواری به جهت تهدید سلامت مردم به صورت جدی برخورد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: