کد خبر: ۲۴۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 11
هدف نهایی از ساخت این روبات اجرای برنامه‌های مدیریت و مراقبت برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص است
شفاآنلاین>سلامت>محققان موفق به ساخت روبات‌هایی شدند که به بیماران در مدیریت بیماری‌های مزمن در خانه کمک می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، برنامه‌های درمانی برای بیماری‌های مزمن و مدیریت مداوم آن در بیماران<patients>، می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا بسیاری از افراد طبق تجویزپزشک، مصرف دارو‌ها را دنبال نمی‌کنند.

روبات مابو (Mabu)، که ساخت یک شرکت استارتاپی به نام Catalia Health است، دربردارنده نرم افزاری است که حاوی اطلاعات روانشناسی، هوش مصنوعی و برنامه‌های درمانی برای کمک به بیماران در مدیریت بیماری‌های مزمن است.

این روبات از مکالمات روزانه برای راهنمایی بیماران، یادآوری دارو و ارائه اطلاعات مربوط به شرایط جسمانی آن‌ها استفاده می‌کند. تبادل اطلاعات همچنین می‌تواند از طریق تلفن‌های همراه بیماران انجام شود.

به گفته محققان این شرکت استارتاپی که با همکاری پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست اقدام به ساخت این روبات کرده اند، هدف نهایی از ساخت این روبات اجرای برنامه‌های مدیریت و مراقبت برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص است.

این روبات تا کنون برای کمک به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و همچنین بیمارانی که از بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید و سرطان کلیه رنج می‌برند مورد استفاده قرار گرفته است.

مکالمات روزانه مابو نه تنها به بیماران بلکه به متخصصین کمک می‌کند، زیرا آن‌ها با استفاده از داده‌های جمع آوری شده توسط همتای روبات خود تصمیم‌های درمانی می‌گیرند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: