کد خبر: ۲۴۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 10
امروزه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها به ویژه وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و علوم، تحقیقات و فناوری که باید بیشتر فعالیتهایشان پژوهش‌محور باشد، درصد محدودی را به این مهم اختصاص داده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از اینکه وزارتخانه‌های پژوهش محور درصد محدودی از منابع خود را به انجام مطالعات پژوهشی تخصیص داده‌اند تاکیدکرد که انجام این نوع مطالعات تلفیق تکنولوژی و علم پزشکی را به‌روزرسانی می‌‎کند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی با تایید اظهارنظر رئیس ششمین همایش نقشه‌برداری مغز(Brain mapping) مبنی بر اینکه امروزه پزشکی بدون فناوری به نتیجه نمی‌رسد، چرا که بودجه‌های تحقیقاتی را به خدمات تشخیصی پزشکان می‌دهند، گفت: این اظهارنظر را به دلیل پژوهش‌محور بودن باید درست قلمداد کرد، چرا که ما در حوزه پژوهش، منابع را به صورت واقعی ندیده‌ایم و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما تاکنون نتوانسته‌ایم تحقیقات خود را در حوزه‌های مختلف به صورت برند نشان داده و دانشمندان را به این سمت سوق دهیم که وقت خود را در توسعه این بخش بگذارند.

کمبود منابع مانع از فعالیت دانشمندان در زمینه پژوهش در حوزه پزشکی شده است

وی تصریح کرد: امروزه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها به ویژه وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و علوم، تحقیقات و فناوری که باید بیشتر فعالیتهایشان پژوهش‌محور باشد، درصد محدودی را به این مهم اختصاص داده‌اند.

قربانی اظهار کرد: کمبود منابع یکی از عواملی بوده که باعث شده دانشمندانمان بجای ورود به حوزه پژوهش بر فعالیت‌های خدمات‌محور متمرکز شوند که این امر مانع از افزایش سهم تولید علم در کشور شده و یکی از ضعف‌های موجود در حوزه پزشکی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: هم‌اکنون تکنولوژی در خدمت علم پزشکی است و پیشرفت تکنولوژی و صنعت هم باعث شده که آمیختگی صنعت و علم پزشکی کارها را تسریع بخشد و هم اتفاق نوینی در این حوزه بیفتد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه می‌تواند تلفیق تکنولوژی و علم پزشکی را به‌روز کند، انجام مطالعات پژوهشی است که ما سهم اندکی از آن داریم و می‌طلبد که ردیفی خاص برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه پزشکی در لایحه بودجه لحاظ شود، هر چند کمبود منابع مانعی در مسیر تحقق این مهم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: