کد خبر: ۲۴۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 22
شستن مرغ می‌تواند باکتری ها را به دستان شما، محیط آشپزخانه و سینک منتقل کند و استفاده از صابون و ضد باکتری ها کمکی نمی کند. متخصصان باور دارند که پختن مرغ، باکتری ها را کاملا از بین می برد
شفا آنلاین>تغذیه>متخصصان می‌ گویند شستن مرغ قبل از پختن آن ممکن است احتمال ابتلا شما به بیماری های ناشی از غذا را افزایش دهد. شستن مرغ می‌تواند باکتری ها را به دستان شما، محیط آشپزخانه و سینک منتقل کند و استفاده از صابون و ضد باکتری ها کمکی نمی کند. متخصصان باور دارند که پختن مرغ، باکتری ها را کاملا از بین می برد.

به گزارش شفا آنلاین: متخصصان بعد از مطالعه جدید خود در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و دپارتمان کشاورزی آمریکا اعلام کردند که؛ شستن مرغ<Wash the chicken> قبل از پختن آن بسیار خطرناک است و اظهار داشتند که این کار باعث افزایش آلودگی و ایجاد بیماری های غذایی می شود.


بعضی از مصرف کنندگان فکر می کنند که با شستن مرغ همه باکتری آن را از بین میبرند و گوشت را ایمن می کنند، در این حال دپارتمان کشاورزی آمریکا گفت: بعضی از باکتری طوری چسبیده اند که هر مقدار که مرغ را بشویید نمی توانید آن ها را جدا کنید و دیگر باکتری هایی هستند که با شستن از مرغ جدا می شوند، در نظر داشته باشید که این امر لزوما چیز خوبی نیست.

مرغ خام تقریبا همیشه حاوی باکتری به نام کامپیلوباکتر است که این باکتری موجب اسهال، تب و دل درد در انسان می شود. گوشت می تواند حاوی باکتری های دیگری نظیر سالمونلا و دیگر باکتری ها نیز باشد.

کریستین کرک پاتریک (Kristin Kirkpatrick) نویسنده کتاب «کبد لاغر» و مدیر بخش کلینیک سازمان سلامت کلیولند گفت: پاشیدن آب، دست گرفتن مرغ خام و حتی جریان آب مرغ در سینک باعث افزایش آلودگی و بیماری می شود.

بر اساس آمار منتشر شده از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (CDC)، هر ساله از هر ۶ نفر، ۱ نفر به دلیل آماده کردن نامناسب غذا، بیمار می شود.

کاهش این خطر به معنای نشستن غذا قبل از پختن آن است.

 

راه حل های ضد باکتریایی

پاشیده شدن آب به سرعت آشپزخانه شما را آلوده می کند، ولی مواد ضد باکتریایی مانند آبلیمو و سرکه سفید چه کمکی می کنند؟

متخصصان می گویند که اهمیتی ندارد که از آب، صابون و یا مواد ضد باکتریایی استفاده کنید؛ در هر حال خطر وجود دارد و هیچ یک از آن ها را توصیه نمی‌‌ کنند.

شما باید از دستکش یک بار مصرف برای منتقل کردن مرغ به تابه استفاده کنید و بعد از دستور العمل دپارتمان کشاورزی آمریکا پیروی کنید؛
-به یاد داشته باشید که مرغ خوب بپزد، حرارتی معادل ۱۶۵ درجه فارنهایت باکتری های مرغ را به خوبی از بین می برد.
-پختن، سرخ کردن، آب پز کردن مرغ همه روش هایی ایمن هستند، به شرطی که درون مرغ به حرارت مورد نظر برسد.

 

کاهش آلودگی آشپزخانه

به گفته ی دپارتمان کشاورزی آمریکا استفاده از دماسنج تنها راه فهمیدن و اطمینان پیدا کردن از درحه حرارت غذا است و اینکه آیا باکتری ها از بین رفته اند یا خیر.

راه های ساده دیگر برای پیشگیری از آلودگی

-از تخته های متفاوت برای بریدن سبزیجات، گوشت و مرغ استفاده کنید.
-حتی اگر از دستکش برای کار با گوشت و مرغ استفاده می کنید، حتما دست های خود را بشویید.
-گوشت و مرغ را در درجه حرارت بالا بپزید و مطمئن شوید که کامل پخته اند.
-گوشت و مرغ را در طبقه پایین یخچال نگه داری کنید تا از ریختن آب آن ها بر روی دیگرا غذا ها جلوگیری شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: