کد خبر: ۲۴۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 22
حمایت‌های درمانی و تأمین هزینه‌های دارو برای مقابله با پیشرفت بیماری سرطان و رسیدن بیمار به سلامتی اولین نیاز است ولی دیگر پشتیبانی‌ها نظیر حمایت‌های روانی و رفاهی به عنوان مکمل درمان محسوب می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>بیش از ۱۹ هزار کودک مبتلا به سرطان در ایران، تحت حمایت موسسه محک، علاوه بر تامین هزینه‌های دارو، نیازمند سایر حمایت های درمانی هستند.

به گزارش شفا آنلاین: الهام شاه‌ قلی فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال در خصوص نقش موسسات خیریه نظیر محک در حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان، گفت: حمایت‌های درمانی و تأمین هزینه‌های دارو برای مقابله با پیشرفت بیماری سرطان<Cancer disease progression> و رسیدن بیمار به سلامتی اولین نیاز است ولی دیگر پشتیبانی‌ها نظیر حمایت‌های روانی و رفاهی به عنوان مکمل درمان محسوب می‌شوند.

وی با اثربخش ارزیابی کردن حمایت‌های جانبی در بهبودی کودک مبتلا به سرطان تصریح کرد: زمانی که پزشک مطمئن باشد سایر حمایت‌های جانبی نظیر روانی و رفاهی به کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌ش ارایه می‌شود، با اطمینان خاطر و تمرکز بیشتری به امور درمانی او می‌پردازد. خوشبختانه مؤسساتی نظیر محک توانسته‌اند با کمک مردم این دغدغه را رفع کنند و نقش موثری در تمرکز بیشتر پزشکان بر ارتقای کیفیت درمان داشته باشند.

پزشک بخش آنکولوژی کودکان بیمارستان بهرامی تصریح کرد: کودکان قهرمان‌های اصلی مبارزه با سرطان هستند و زمانی می‌توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند که مجموعه خدمات متنوع مددکاری و روانشناسی آنها را حمایت کند.

شاه قلی از پزشکانی است که با تخصص خود فرزندان تحت حمایت موسسه محک را همراهی می‌کند درباره چگونگی آشنایی و همکاری با مؤسسه محک، ادامه داد: بر اساس علاقه و دانش نسبی به بیماری‌های خونی، رشته آنکولوژی کودکان را انتخاب کردم و به واسطه حضور و کار در بیمارستان‌های دولتی با مددکاران و نحوه فعالیت محک آشنا شدم. خاطرم است که در آن زمان همکاری با پرفسور پروانه وثوق رئیس فقید هیأت امنای محک و تایید ایشان آرزوی من بود که خوشبختانه به آن رسیدم و توانستم با ایشان کار کنم.

وی گفت: خاطره‌های ارتباط و درمان کودکان مبتلا به سرطان و همدلی با خانواده‌های ایشان در این سالها، زمینه نگارش کتابی در این خصوص را ایجاد کرده‌است که امیدوارم به زودی منتشر شود.»

بر اساس آخرین برنامه راهبردی موسسه محک، این مؤسسه استقرار و  ارائه خدمات یکپارچه حمایتی در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنکولوژی کودکان در ایران را تا سال ۱۴۰۰ دنبال می‌کند. براین اساس پزشکان و بیمارستان‌های سایر شهرها یکی از مهمترین همراهان محک در تحقق این هدف برای ارائه شایسته‌ترین خدمات به کودکان مبتلا به سرطان در تمام شهرهای ایران هستند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: