کد خبر: ۲۴۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 14
به دلیل حساسیت مردم نسبت به سلامت خود، خانواده و بیماران شان، باید در حوزه بهداشت و درمان، انعطاف پذیری و لطافت بیشتری داشته باشیم و برای بیماران، از اقدامات درمانی در حال انجام، توضیحاتی ارائه کنیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: بیماران در شرایط خاصی به مراکز درمانی مراجعه می کنند و نیازمند دریافت خدمات درمانی مناسبی هستند و وظیفه نیروهای درمانی ارائه بهترین خدمت به افراد دردمند است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد حسین حیدری در حاشیه برگزاری همایش دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت، اظهار داشت: به دلیل حساسیت مردم نسبت به سلامت خود، خانواده و بیماران شان، باید در حوزه بهداشت و درمان، انعطاف پذیری و لطافت بیشتری داشته باشیم و برای بیماران، از اقدامات درمانی در حال انجام، توضیحاتی ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: ارتباط بیشتر و بهتر پزشک با بیمار و ارائه توضیحات از اقدامات درمانی به بهبودی او، کمک می کند. متاسفانه مشکل برخورد نامناسب کادر پزشکی و پرستاری، یکی از دلایل نارضایتی مردم است و در این زمینه با همکاری معاونت آموزشی و پرستاری، برنامه های آموزشی را اصلاح می کنیم اما بازدهی آموزش و تغییر رفتارها و برخوردها، مقداری زمان بر است.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: شکایاتی که مستقیما به دفتر بازرسی وزارت بهداشت(Ministry of Health) می رسد، منسجم نیست و در مورد حوزه های مختلف از جمله دارو و درمان است.

دکتر حیدری خاطرنشان کرد: متاسفانه سامانه 190 وزارت بهداشت، با همه داروخانه های کشور، در ارتباط نیست و شرایطی را با همکاری سازمان غذا و دارو فراهم می کنیم که این سامانه بتواند با همه داروخانه ها در سطح کشور، ارتباط داشته باشد و در این صورت قادر خواهیم بود که ورود و خروج داروها را نیز رصد کنیم.

وی به مردم توصیه کرد در صورت بروز یا مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت از جمله بهداشت، دارو، درمان، تعرفه و اورژانس پیش بیمارستان، آن را به سامانه 190 وزارت بهداشت گزارش دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: