کد خبر: ۲۴۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 09
اثرهای مطلوبی در این خوراکی وجود دارد که به دلیل داشتن فلانوئید‌های موجود در شکلات است و می‌تواند به رگ‌ها و شریان‌هایتان کمک کند تا انعطاف‌پذیر باقی بمانند و حمله‌های قلبی هم کاهش پیدا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه گفت: یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها میان مردم شکلات است که عوارض و فوائد زیادی دارد.

به گزارش شفاآنلاین، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه، درباره فوائد و ضرر‌های پرطرفدارترین خوراکی در میان مردم اظهار کرد: یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها میان مردم شکلات است؛ البته با توجه به عوارضی که ممکن است این خوراکی داشته باشد فوائد زیادی هم دارد. خوردن به اندازه شکلات‌های تلخ با درصد بالا برای گروه‌های سنی مختلف مفید است.

کاهش حمله‌های قلبی با مصرف شکلات

او درباره فواید شکلات بیان کرد: اثرهای مطلوبی در این خوراکی وجود دارد که به دلیل داشتن فلانوئید‌های موجود در شکلات است و می‌تواند به رگ‌ها<Vessels> و شریان‌هایتان کمک کند تا انعطاف‌پذیر باقی بمانند و حمله‌های قلبی هم کاهش پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه گفت: بین شکلات‌های مختلف از لحاظ مقوی بودن، سیاه آن نسبت به سفید بهتر است. پس افراد بهتر است درمواقع خوردن، شکلات سیاه را انتخاب کنند. شکلات تلخ سرشار از انواع مختلف آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن است، البته اگر به اندازه کافی مصرف شود، آن وقت می‌تواند مفید باشد. از جمله دیگر مواد مفید در شکلات تلخ می‌توان به منیزیم، اسید فولیک و مس اشاره کرد.

او تاکید کرد: البته افراد در صورتی می‌توانند شکلات مصرف کنند که قند و چربی موجود در آن را فراموش نکنند؛ زیرا شکلات علاوه بر اینکه می‌تواند مفید باشد، ضرر‌های خود را هم دارد و می‌تواند سبب چاقی و افزایش کلسترول خون<Blood> شود. پس افراد در صورت مصرف آن، باید چربی و قند سایر غذا‌های دیگر را کاهش دهند. برخی ترکیبات شکلات با پوسیدگی دندان‌ها مقابله می‌کنند. در حالی که بعضی از آن‌ها حاوی قند هستند و سبب پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند.

رحمانی در ادامه متذکر شد: حتماً بعد از خوردن شکلات مسواک بزنید. فراموش هم نکنید چربی زیاد می‌تواند برای افرادی که اضافه وزن دارند، بیماران کلیوی و مبتلایان به فشارخون بالا خطرناک باشد. همچنین شکلات کافئین دارد و محرک اعصاب است، به همین علت نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: