کد خبر: ۲۴۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 25
شربت کاسنی اسید اوریک بدن را دفع و زردی را برطرف می‌کند؛ این شربت برای مبتلایان به کم‌خونی هم بسیار مفید است و به کنترل اضطراب، استرس و بی‌خوابی کمک می‌کند همچنین ویتامین‌های A ، C وE موجود در این شربت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و از آن در برابر بیماری‌های مختلفی مثل سرطان محافظت‌ کند
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت کاسنی نقش موثری در متعادل شدن بدن افراد گرما زده دارد.

به گزارش شفاآنلاین، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره خواص شربت کاسنی اظهار کرد: شربت کاسنی از ترکیب کاسنی و سکنجبین به دست می‌آید و برای افراد دارای مزاج گرم و خشک بسیار مفید است؛ شربت کاسنی نقش موثری در کنترل قند، فشار و چربی خون <blood fat>دارد و به متعادل شدن بدن افراد گرما زده بسیار کمک می‌کند.

او گفت: شربت کاسنی اسید اوریک بدن را دفع و زردی را برطرف می‌کند؛ این شربت برای مبتلایان به کم‌خونی هم بسیار مفید است و به کنترل اضطراب، استرس و بی‌خوابی  کمک می‌کند همچنین ویتامین‌های A ، C وE  موجود در این شربت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و از آن در برابر بیماری‌های مختلفی مثل سرطان<Cancer> محافظت‌ کند.

عظمایی تصریح کرد: استفاده از این شربت به پاکسازی کبد و دفع سنگ کیسه صفرا کمک چشمگیری می‌کند، همچنین می‌تواند خون را تصفیه کرده و جوش، خارش، اگزما، کهیر و بیماری‌های پوستی را کنتل کند.

او تشریح کرد: برای تهیه این شربت به یک لیوان عرق کاسنی، نصف لیوان عرق شاه‌تره، نصف لیوان عرق بید‌مشک، سه قاشق غذاخوری گلاب۵۰ گرم خا‌کشیر و تخم شر‌بتی و یک لیوان شربت سکنجبین احتیاج دارید.

عظمایی ادامه داد: برای تهیه این شربت کافی است عرق کاسنی بید‌مشک و شاه‌تره را با آب مخلوط کنید و مقداری سکنجبین و گلاب به آن اضافه کنید؛ خاکشیر و تخم‌شربتی را خوب شسته و خیس کنید و به ترکیب بیفزایید. شربت را داخل لیوان بریزید و چند تکه یخ به آن اضافه کنید؛ در صورت تمایل می‌توانید  با چند قطره آب لیمو ترش تازه  آن را میل کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: