کد خبر: ۲۳۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 21
خیار دوست دستگاه گوارش انسان است و به پاکسازی کبد که مسئولیت پالایش مواد مضر مصرفی شما را بر عهده دارد، کمک می کند
شفاآنلاین>سلامت>خیار دوست دستگاه گوارش انسان است و به پاکسازی کبد که مسئولیت پالایش مواد مضر مصرفی شما را بر عهده دارد، کمک می کند.

به گزارش شفاآنلاین، خیار میوه ای سرشار از مواد مغذی مفید و همچنین برخی ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان هاست که ممکن است به بهبود و حتی پیشگیری از برخی شرایط و بیماری ها کمک کنند.

در شرایطی که خیار بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی اساسی را ارائه می کند، برای پوست نیز مفید بوده و می توانند به گوارش<Digestion> و اجابت مزاج روان کمک کند.

کم کالری، سرشار از مواد مغذی

اگر در پی یک میان وعده سالم هستید، ممکن است انتخاب های زیادی که نسبت خوبی از کالری به مواد مغذی را ارائه کنند در برابر شما قرار نداشته باشند. خیار یکی از گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید. تنها 11 اونس (312 گرم) خیار خام دارای 14 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C، 62 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین K، 10 درصد از مقدار توصیه شده روزانه برای منیزیم، و 13 درصد از مقدار توصیه شده روزانه برای پتاسیم است.

در همین حال، 300 گرم خیار با پوست فاقد چربی، و دارای 11 گرم کربوهیدارت و تنها 45 کالری است.

افزایش آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها به خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن که با خطر ابتلا به سرطان پیوند خورده اند، کمک می کنند. چندین ترکیب زیست فعال در خیار وجود دارند که از آن جمله می توان به کوکوربیتاسین ها، گلوکوزیدها، لیگنان ها، و آپیژنین ها اشاره کرد.

این ترکیبات به همراه فلاونولی به نام فریستین نشان داده اند که توانایی بالایی برای مبارزه با سرطان از طریق محافظت از DNA و سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو دارند. همچنین، برخی آنتی اکسیدان ها توانایی خود در زمینه نابودی سلول های سرطانی را نیز نشان داده اند.

کمک به سمزدایی طبیعی

خیار دوست دستگاه گوارش انسان است و به پاکسازی کبد که مسئولیت پالایش مواد مضر مصرفی شما را بر عهده دارد، کمک می کند.

خیار با حذف سموم و مواد زائد انباشته شده در خون و روده به دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین، خیار یک ادرارآور طبیعی است، از این رو به بدن در دفع سموم هرچه بیشتر از طریق ادرار کمک می کند. در شرایطی که کبد<Liver> می تواند خود وظیفه پاکسازی بدن را انجام دهد، اما حضور یک همراه که به این روند کمک می کند، ضرری ندارد.  

جایگزینی برای آب ساده

تامین آب مورد نیاز بدن همواره اهمیت دارد، به ویژه در ماه های گرم سال که کمبود آب بدن می تواند با بروز علائم شدیدی همراه باشد.

خیار نه تنها منبع خوبی برای مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها محسوب می شود، بلکه حدود 95 درصد این میوه از آب تشکیل شده است. از این رو، خوردن خیار می تواند تقریبا مشابه با نوشیدن یک لیوان آب باشد. یک وعده 5 اونسی (141 گرم) از خیار دارای 4.8 اونس (141 میلی لیتر) آب است که حدود 26 درصد از آب دریافتی از طریق غذا در روز را تامین می کند.

کمک به کنترل وزن

اگر در تلاش هستید تا وزن سالم بدن خود را حفظ کنید، خیار یکی از محصولاتی است که می توانید برای کمک به این روند مد نظر قرار دهید. خیار کالری کمی دارد، اما حاوی فیبر غذایی است. مواد غذایی حاوی فیبر به حفظ وزن سالم بدن کمک می کنند.

فیبر فواید دیگری نیز دارد. مصرف رزانه 25 تا 30 گرم فیبر را هدفگذاری کرده و به خاطر داشته باشید که فیبر موجود در خیار در پوست این میوه قرار دارد، از این رو با پوست کندن آن فیبری نیز نصیب شما نخواهد شد.

کمک به اجابت مزاج

اگر در اجابت مزاج با دشواری مواجه هستید، مصرف خیار ممکن است روش خوبی برای کمک به روان شدن شرایط باشد.

آب فراوان موجود در خیار قوام مدفوع را بهبود بخشیده و از یبوست پیشگیری می کند. همچنین، به لطف محتوای فیبر، خیار می تواند تکرر اجابت مزاج را افزایش دهد.  

 

کمک به سطوح قند خون

اگر به دیابت مبتلا هستید، ممکن است افزودن خیار به رژیم غذایی برای شما مفید باشد. بررسی های آزمایشگاهی و آزمایش های صورت گرفته روی حیوانات نشان داده اند که خیار ممکن است به کاهش سطوح قند خون کمک کرده و از عوارض دیابت پیشگیری کند.

متعادل سازی سطوح اسیدیته

خیار یکی از بهترین مواد غذایی قلیایی است که به کنترل سطوح pH بدن کمک کرده و ضد اثرات یک رژیم غذایی اسیدی عمل می کند.

متعادل کردن سطوح اسیدیته که به واسطه مصرف غذاهایی مانند غذاهایی سرخ شده، قندها و کربوهیدارت های پالایش شده افزایش می یابد می تواند به محافظت از انسان در برابر ابتلا به بیماری ها کمک کند. محیط اسیدی برای بروز بیماری مناسب‌تر است. به عنوان مثال، اسیدیته می تواند با مشکلاتی در زمینه سلامت استخوان مرتبط باشد.

بهبود سلامت استخوان

خیار از سطوح بالای ویتامین K برخوردار است و یک فنجان از این محصول می تواند 22 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه این ویتامین را تامین کند. ویتامین K برای سلامت استخوان ضروری است و سطوح پایین این ماده مغذی با خطر بیشتر شکستگی استخوان ارتباط دارد.

افزون بر این، ویتامین K به بدن در جذب کلسیم کمک می کند که یک ماده مغذی مهم دیگر برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها محسوب می شود. همچنین، ویتامین K عاملی مهم برای لخته شدن خون است.

مبارزه با سردرد

زمانی که با سردرد مواجه هستید، احتمالا از قرص های مسکن بدون نسخه برای کاهش درد استفاده می کنید، اما شاید مصرف خیار بتواند به تسکین سردرد نیز کمک کند.

خیار از محصولاتی است که می تواند به واسطه تامین آب مورد نیاز بدن به تسکین سردرد کمک کند. از دیگر محصولات مفید در این زمینه می توان به سیب زمینی، موز، هندوانه و آناناس اشاره کرد.

کمک به سلامت قلب

خیار حاوی ماده ای به نام لیگنان است که از خواص ضد التهابی سود می برد و برای مبارزه با بیماری قلبی عروقی مفید است.

مطالعات نشان داده اند که لیگنان ها به کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) و تنظیم سطوح فشار خون کمک می کنند. همچنین، مواد معدنی مهم دیگری مانند پتاسیم و منیزیم در خیار وجود دارند که به بهبود سلامت قلب کمک می کنند.

بهبود شرایط پوست

خیار، به ویژه نوشیدنی خیار تازه، می تواند آبرسانی و تسکین پوست را موجب شود. همچنین، شما می توانید برش های خیار را به صورت مستقیم روی پوست خود قرار داده تا از اثر خنک کنندگی آن در شرایطی که تورم و قرمزی کاهش می یابند، بهره‌مند شوید.

اگر با آفتاب سوختگی پوست خود مواجه هستید، خیار می تواند درمانی خوب برای این شرایط باشد. خیار توانایی کاهش گرمای مرتبط با التهاب را دارد و همچنین با گرمازدگی مقابله می کند. می توانید خمیری از خیارهای خنک در یک دستگاه مخلوط کن تهیه کرده و آن را روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته پوست قرار دهید.

محافظت در برابر اختلالات عصبی

خیار می تواند به بهبود سلامت مغز کمک کند. این میوه حاوی ماده ضد التهابی به نام فیستین است که با سلامت مغز پیوند خورده است.

برخی پژوهش ها نشان داده اند که فیستین می تواند اثر بیماری های عصبی مرتبط با افزایش سن بر عملکرد مغز را کاهش دهد و همچنین به حفظ عملکرد شناختی در بیماران مبتلا به آلزایمر نیز کمک کند، اگرچه مورد دوم بر اساس آزمایش های صورت گرفته روی حیوانات بیان شده است.اکتیوبیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: