کد خبر: ۲۳۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 19
مرحله آزمایشی افتتاح خانه های بهداشت عشایری در شیراز انجام شد که در این مرحله ۱۶ خانه بهداشت عشایری را راه اندازی کردیم
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۱۲۰ خانه بهداشت عشایری دیگر به جز ۱۶ موردی که قبلا افتتاح شد در کل کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش شفا آنلاین:علی رضا رئیسی روز دوشنبه  درباره راه اندازی خانه های بهداشت عشایری افزود: مرحله آزمایشی افتتاح خانه های بهداشت عشایری در شیراز انجام شد که در این مرحله ۱۶ خانه بهداشت عشایری<Tribal Health House> را راه اندازی کردیم. در مناطق مختلف با همکاری سازمان امور عشایر و روسای دانشگاه های علوم پزشکی مناطق هدف در حال بررسی و اخذ مجوزهای لازم هستیم.

وی ادامه داد: کل جمعیت عشایر کشور حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر عشایر کوچ رو هستند که برای این دسته نیاز به ۲۵۰ خانه بهداشت عشایری داریم. این خانه های بهداشت در مبدا و مقصد مستقر هستند، اما در طول سفر، بهورز که از خود عشایر است همراه این افراد خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت درباره جذب نیرو برای این اقدام بیان کرد: در این زمینه جذب نیرو به صورت ویژه انجام می شود. زیرا این نیروها باید از خانواده خود عشایر باشند.

رئیسی ادامه داد: همچنین مجوز ساخت کانکس ها به عنوان خانه بهداشت عشایری نیز اخذ شده که این کانکس ها بر اساس استانداردهای خاصی طراحی و ساخته می شوند و امکانات یک خانه بهداشت را از نظر تجهیزات پزشکی قابل حمل به صورت کامل دارد.

وی اظهار داشت: راه اندازی خانه های بهداشت عشایری در راستای توجه به خدمات سطح یک سلامت و البته پوشش همگانی سلامت است. تاکنون ۳ جلسه برای هماهنگی با دانشگاه های علوم پزشکی و عشایر مناطق مختلف در چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و همدان برگزار شده است.

وی درباره صحبت های اخیر وزیر بهداشت مبنی بر راه اندازی ٤٠٠ خانه بهداشت عشایری نیز توضیح داد: مجوز راه اندازی خانه بهداشت عشایری تا ٤٠٠ مورد اخذ شده، اما پیش بینی ما این است که فعلا به ٢٥٠ خانه بهداشت نیاز داریم و پس از راه اندازی این تعداد، اگر نیاز وجود داشته باشد، تعداد این خانه های بهداشت افزایش پیدا می کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: