کد خبر: ۲۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 02
شفاآنلاین-امام خميني(ره) كه پرچم اسلام را نزديك به نيم قرن به دوش كشيد تا مسلمانان را از اسارت استكبار و استبداد جهاني رهايي بخشد، فقط يك چهره ملي و ايراني نيست، او متعلق به جهان اسلام است.

به گزارش شفا آنلاین،ارزش پديداري امام(ره) در سپهر سياست در عصر ما چيست؟ ما ايرانيان افتخار داريم امام خميني(ره) تابناك‌ترين چهره قرن اخير، از ماست. اين افتخار به چه ارزش‌هاي فكري و عملي برمي‌گردد؟ ما مسلمانيم و مفتخر به پيروي از تعاليم آخرين فرستاده الهي، به همين دليل هويت ما محصور در جغرافياي طبيعي و سياسي ايران زمين نيست. ايران اسلامي يك قطعه پاك از سرزمين‌هاي وسيع اسلامي است. امام خميني(ره) كه پرچم اسلام را نزديك به نيم قرن به دوش كشيد تا مسلمانان را از اسارت استكبار و استبداد جهاني رهايي بخشد، فقط يك چهره ملي و ايراني نيست، او متعلق به جهان اسلام است.

بالاتر از اين به دليل ژرف انديشي در سرنوشت انسان و رهايي انسان از بندهاي شيطاني قدرتمندان كنوني جهان، متعلق به كل بشريت و يك چهره جهاني است.ارزش كار امام (ره) كه اكنون به مناسبت سالگرد عروج ملكوتي او به بازخواني كارنامه الهي و قرآني‌اش نشسته‌ايم چيست؟ ظهور او در عصري بود كه جهان در تسخير دو قدرت مدرن بود.

ميليون‌ها انسان در جنگ جهاني اول و دوم كشته شدند و اين قتل‌عام محصول عصر روشنگري در غرب و پديداري مدرنيسم به عنوان يك فلسفه و جهان‌بيني در سپهر انديشه بشر بود.

مدرنيسم چيست كه فقط يكي از دستاوردهاي آن كشتار ميليون‌ها بي‌گناه در پنج قاره جهان بويژه در اروپا است؟

مدرنيسم نوعي جهان‌بيني مبتني بر مفاهيمي چون اومانيسم، پوزيتيويسم، ليبراليسم، سكولاريسم و ... است.

ريشه فلسفي آن ماترياليسم و جنگ بي‌پايان با خدا و وحي در قالب سنت‌ستيزي است.

بيش از دو قرن است اين انديشه بر جان و دل و فكر بشر سايه انداخته است. فيلسوفان مدرن عصري را به غلط روشنگري نام نهادند و بر تباهي‌هاي فكري كليسا در قرون وسطي شوريدند تا جايي براي اعتقاد به وحي و خدا باقي نماند. آنها با تردستي به بهانه انحرافات فكري در اصحاب كليسا و جنايات آنها در قرون وسطي، بشر را از جاده فطرت الهي و وحي منحرف كردند و مدينه فاضله‌اي! بنا نهادند كه هيچ فضيلت اخلاقي جز خودپرستي، غرور و تكبر به رسميت شناخته نشود.

آنها مدينه‌اي را شكل دادند كه در حوزه اقتصاد هيچ ارزشي جز "سود" و در حوزه فرهنگ هيچ هنجاري جز برهنگي و بردگي زن را برنتابند.

امام خميني(ره) در عصري پديد آمد كه دو قدرت بزرگ جهاني پس از جنگ جهاني دوم دارها را برچيده و خون‌ها را شسته و جهان را بين خود تقسيم كرده بودند. امام در عصري ظهور كرد كه قدرت‌هاي جهان با تباني، يك رژيم جعلي را در وسط دنياي اسلام با غصب سرزمين فلسطين و اشغال اولين قبله مسلمانان، پايگاهي براي هدم اسلام و ارزش‌هاي الهي و تجزيه كشورهاي اسلامي درست كرده و جا داده بودند.

امام خميني(ره) پيامبروار، فرياد رهايي براي مسلمانان و از آن بالاتر بر سر بشريت سر داد و به تنهايي عليه همه قدرت‌هاي جهان ايستاد. ارزش كار امام(ره) در مقوله تاسيس است.

او يك موسس است. او يك پايه‌گذار است. او پايه‌گذار و موسس مبارزه بي‌امان با كفر، الحاد و نفاق شكل گرفته در استبداد حاكم بر جهان است و طبيعي است بايد استبداد را در سرزميني كه خود در او مي‌زيست به زير كشد و لقمه‌اي را كه از گلوي استعمار در حساس‌ترين نقطه جهان گير كرده بود، بيرون آورد.

- او موسس جمهوري  اسلامي است.
- او موسس عصر روشنگري جديد در تاريخ بشر است تا با روشنگري قلابي مدرنيته مقابله كند.
- او موسس بازگشت بشر به دامن دين و وحي در عصر ماست.
- او موسس فلسفه سياسي جديد به نام ولايت "فقيه" در برابر ولايت "سفيه" است. فلسفه‌اي كه به طور بديهي تصورش مورد تصديق است.
- او موسس "جمهوريت" به معناي واقعي در عصر ماست. او ثابت كرد اگر وحي و خدا را از جمهوريت‌خواهي برداريم جز فريب و حقه‌بازي و سلطه‌ بي‌چون و چراي يك طبقه بي‌هويت در جامعه چيزي باقي نمي‌ماند.
- او موسس انقلاب اسلامي براي آماده‌سازي بشر براي ظهور حضرت بقيه‌الله الاعظم ارواحنافداه است. او انقلاب را از توكل به خدا شروع كرد و با همين توكل به پيروزي رساند و آن را استمرار بخشيد. اكنون نغمه‌هاي بيداري اسلامي در جهان اسلام، وامدار كلام او هستند.
***
بارها گفته‌ام كه مسلمانان در صدر اسلام فتوحات زيادي داشته‌اند اما قرآن فقط از يك فتح به عنوان فتح‌المبين در سوره فتح ياد مي‌كند، آن هم فتحي كه در آن جنگي صورت نگرفته است. اين فتح به مناسبت صلح حديبيه بوده كه بين پيامبر اسلام(ص) و كفار منعقد شده است. امام يك سال قبل از وفات خود تن به پذيرش قطعنامه داد. در اولين جمله پيام خود در پذيرش صلح پس از بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم، آيه 27 سوره فتح را يادآور شد.(1)

امام (ره) پس از ذكر اين آيه شريفه كه نويد يك پيروزي عظيم است حداقل 10 فرمان كليدي خطاب‌ به ملت ايران و مسلمانان جهان مطرح مي‌فرمايند كه در حقيقت مانيفست اسلام‌خواهي در ايران و جهان است:

1- ما در صدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و كم كردن سلطه جهانخواران بوده و هستيم.
2- ما در صدد خشكاندن ريشه‌هاي فاسد صهيونيسم، سرمايه‌داري و كمونيسم در جهان هستيم.
3- راهي جز مبارزه نمانده و بايد چنگ و دندان ابرقدرت‌ها و خصوصا آمريكا را شكست.
4- مبارزه با رفاه طلبي سازگار نيست. آنهايي كه تصور مي‌كنند مبارزه در راه استقلال و آزادي مستضعفين و محرومان جهان با سرمايه‌داري و رفاه‌طلبي منافات ندارد با الفباي مبارزه بيگانه‌اند.
5- آنهايي كه تصور مي‌كنند سرمايه‌داران و مرفهان بي‌درد با پند و اندرز متنبه مي‌شوند آب در هاون مي‌كوبند.
6- تنها آنهايي تا آخر خط با ما هستند كه درد فقر و استضعاف را چشيده‌اند.
7- جنگ ما جنگ عقيده است، جغرافيا و مرز نمي‌شناسد.
8- شيشه حيات آمريكا در اين كشور (ايران) شكسته است. ما مي‌گوييم تا شرك و كفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستيم.
9- مسلمانان بايد بدانند تا زماني كه تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود هميشه منافع بيگانگان بر منافع آنان مقدم است. هر روز شيطان بزرگ يا شوروي به بهانه حفظ منافع حادثه‌اي به وجود مي‌آورند.
10- ما تصميم داريم پرچم لااله الاالله را بر قلل رفيع كرامت و بزرگواري به اهتزار درآوريم. ما هدفمان پياده كردن بين‌الملل اسلامي در جهان فقر و گرسنگي است كمربند‌ها را محكم ببنديد، هيچ چيز نكرده است.(2)
اين ده فرمان جزء اصول اساسي سياست خارجي انقلاب است و در هيچ عصري تغيير نمي‌كند.
***
حضرت امام(ره) در چنين روزي رخ در نقاب خاك كشيد و انقلاب اسلامي را به دست بزرگمردي سپرد كه خود تربيت كرده بود.

امروز ربع قرن از زعامت حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب مي‌گذرد. انقلابيون ايران و دنياي اسلام و جهان مي‌توانند شهادت دهند كه انقلاب اسلامي بي‌كم‌وكاست در مسير 10 فرمان امام(ره) پيش رفته است.

ايشان 25 سال است هوشمندانه انقلاب را در فرازونشيب‌ها و افت‌وخيزهاي سياسي و نظامي منطقه رهبري مي‌فرمايند. جنگ سخت و نرم دشمن را در منطقه و جهان رصد كرده و استبداد جهاني را زمينگير نموده است. در عصر زعامت او رژيم اشغالگر قدس در داخل سرزمين‌هاي اشغالي با جنگ 33روزه و 22 روزه تنبيه شد و براي اولين بار طعم تلخ شكست را پذيرفت.

در عصر زعامت او قدرت ارتش و سپاه در زمين،‌آسمان و دريا به گونه‌اي تقويت شد كه امروز فكر تجاوز به خاك مقدس جمهوري اسلامي را از هر قدرتي سلب كرده و خشكاند.

در عصر زعامت اوست كه پيشرفت‌هاي علمي دانشمندان ايراني در فناوري‌هاي نوين زبانزد خاص و عام در جهان است و 6 قدرت جهاني را مجبور كرد كه در برابر ملت ايران زانو بزنند و به فكر مهار اين پيشرفت‌‌ها در قالب مذاكرات هسته‌اي بيفتند.

و بالاخره در عصر زعامت اوست كه ياد و خاطره امام (ره) همچون خوني‌ پاك در رگ‌هاي ملت ايران زنده و جاري است.

تاريخ سراغ ندارد در اين ربع قرن، رهبر معظم انقلاب سخني گفته باشند يا پيامي صادر كرده باشند كه در آن از راهبرد و رهنمود امام‌خميني(ره) ياد نكرده باشند. او 10 فرمان امام خميني(ره) را در تئوري، بازخواني و در عمل باز توليد كرد.

رمز موفقيت او در عبور از بحران‌ها همين امام‌گونه عمل كردن در برابر دشمنان است. از خداوند بزرگ مي‌خواهيم امام محرومان و مستضعفان و آزادگان جهان را با اجداد طاهرينش محشور فرمايد و به جانشين بر حق او عمري به بلنداي آفتاب مرحمت نمايد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: