کد خبر: ۲۳۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 11
بیماری آرتروز یک فاکتور مستقل پرخطر در ابتلا به بیماری قلبی-عروقی است و مصرف داروهای NSAID هم باعث افزایش خطرات ثانویه می شود
شفاآنلاین>سلامت>مطالعات نشان می دهد داروهای NSAID (ضدالتهابی غیراستروئیدی) که به کنترل درد و التهاب در افراد مبتلا به آرتروز کمک می کند، دارای عوارض جانبی برای قلب و عروق است.

به گزارش شفاآنلاین، در این مطالعه، ۷۷۴۳ بیمار آرتروزی با ۲۳,۲۲۹ گروه کنترل غیرآرروزی مقایسه شدند. نتایج نشان داد ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عروقی در بین افراد مبتلا به ارتروز ۲۳ درصد بیشتر از افراد گروه کنترل بود.

همچنین مشخص شد ریسک نارسایی<Failure> قلبی احتقانی در بین افراد مبتلا به آرتروز ۴۲ درصد بیشتر بود. بعلاوه خطر بیماری قلبی ایسکمیک ۱۷ درصد و ریسک سکته ۱۴ درصد در این گروه از افراد بیشتر بود.

محققان دریافتند حدود ۴۱ درصد از افزایش ریسک بیماری قلبی-عروقی در بین بیماران مبتلا به آرتروز به خاطر مصرف داروهای NSAID بود.

«آسلام آنیس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج ما نشان می دهد بیماری آرتروز یک فاکتور مستقل پرخطر در ابتلا به بیماری قلبی-عروقی است و مصرف داروهای NSAID هم باعث افزایش خطرات ثانویه می شود.». مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: