کد خبر: ۲۳۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 10
هنگامی که افراد با کسی که کمتر از یک سال با آنها درگیر رابطه عاشقانه بوده اند، صحبت می کنند در مقایسه با وقتی که فقط با یک دوست معمولی صحبت می کنند، تمایل دارند که جذاب تر و دلپذیر تر به نظر برسند
شفاآنلاین>سلامت>یک مطالعه نشان داد که مدیران عامل مرد، با پایین ترین صدا به طور متوسط ​​187000 دلار بیشتر درآمد داشتند و شرکتهایی را با 440 میلیون دلار دارایی بیشتر از همتایان با صدای بلند خود هدایت کردند. 

به گزارش شفاآنلاین، یکی دیگر از تحقیقات نشان داد داوطلبانی که در انتخابات رأی داده اند، صرف نظر از جنسیت نامزد، به احتمال زیاد به نامزدهای سیاسی با صدای پایین تر رأی می دهند...

قدرت

در یک مطالعه، قبل از اینکه به دانش آموزان به طور تصادفی یک مقامیا درجه بالا یا پایین اختصاص داده شود، صدای آنها را در حین خواندن یک متن و سپس در هنگام مذاکره ضبط کردند. کسانی که به آنها قدرت<the power> بیشتری داده شد، تن صدایشان را بیشتر می کردند، میزان بلندی صدایشان تغییر می کرد و یکنواختی صدا کمتر میشد. این فقط یکی از چیزهای عجیب و غریب است که شما هرگز در مورد صدای خودتان نمی دانید .

ثبات ازدواج

محققان صدای زوج ها را در جلسات ازدواج درمانی به مدت دو سال ضبط کردند، سپس از رایانه برای تجزیه و تحلیل ویژگی های صوتی مانند لرزش، بلندی صدا و تن صدا استفاده کردند. محققان با نگاهی به وضعیت زناشویی زوجین، پنج سال بعد دریافتند که تحلیل رایانه ای از صدا در پیش بینی اینکه آیا رابطه بهتر یا بدتر می شود از تجزیه و تحلیل کلماتی که پزشکان برای توصیف جلسات استفاده می کنند بهتر است. بعلاوه، نحوه صحبت با شریک زندگی خود یکی از راه های  ازدواج شادتر است . 

اگر فقط دوست هستید


محققان دریافتند ، هنگامی که افراد با کسی که کمتر از یک سال با آنها درگیر رابطه عاشقانه بوده اند، صحبت می کنند در مقایسه با وقتی که فقط با یک دوست معمولی صحبت می کنند، تمایل دارند که جذاب تر و دلپذیر تر به نظر برسند. این اختلافات به اندازه ای آشکار بود که از روی بررسی های مستقل می توان تشخیص داد که فرد با معشوق خود صحبت می کند یا فقط یک دوست معمولی. محققان می گویند که علت این امر شاید تغییرات صدای مردم برای برقراری ارتباط است. 


موفقیت شغلی شما


یک مطالعه نشان داد که مدیران عامل مرد، با پایین ترین صدا به طور متوسط ​​187000 دلار بیشتر درآمد داشتند و شرکتهایی را با 440 میلیون دلار دارایی بیشتر از همتایان با صدای بلند خود هدایت کردند. یکی دیگر از تحقیقات نشان داد داوطلبانی که در انتخابات رأی داده اند، صرف نظر از جنسیت نامزد، به احتمال زیاد به نامزدهای سیاسی با صدای پایین تر رأی می دهند. محققان تأکید می کنند که یافته های آنها از نظر همبستگی است و  نه علیت که به ترتیب در آزمایشگاه انجام می شود. اما صدای پایین می تواند (به اشتباه یا به درستی) قدرت  و اعتماد<the trust> گوینده را نشان دهد البته نه در حدی که صدایتان ضعیف و نامفهوم باشد. اگر برای شغلتان سخنرانی میکنید، نکات مربوط به ارائه سخنرانی عمومی را بدانید.

اعتماد

محققان صدای افرادی را که در حال خواندن یک عبارت بودند ضبط کردند و فقط کلمه "سلام" را از این خوانش ها برای سایر داوطلبان پخش کردند، تا به ویژگی های شخصیتی مانند اعتماد به نفس و تسلط رتبه بدهند. در حالی که این مطالعه نمی تواند صحت رتبه بندی ها را تأیید کند، محققان دریافتند که اکثر مردم به صداهای مشابه ای رأی داده بودند. به عنوان مثال، مردانی که تن صدای خود را بالا می بردند، قابل اعتماد تر بودند، در حالی که زنانی که صدایشان در انتهای یک کلمه بالا می رفت، اعتماد کمتری را جلب کرده بودند.

باروری

یک مطالعه نشان داد که صدای زنان قبل از تخمک گذاری تن بالاتری دارد نسبت به زمانی که باروری آنها کم است . محققان فکر می کنند که مردان تکامل یافته اند تا صداهای دارای تن بالاتر برایشان جذاب تر باشند، زیرا هورمون های زنانه و جوانی همراه با باروری زیاد هستند.

قد

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که شنوندگان می توانند با شنیدن صدای فرد تشخیص دهند که کدام فرد بلند قد تر است.  محققان می گویند ، افراد بلند قد معمولاً راه های هوایی کوتاه بزرگتری دارند، از جمله ریه ها، که صدای پایین تری نسبت به افراد کوتاه قد دارند.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: