کد خبر: ۲۳۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 05
حجامت در پیشگیری از برخی از آلرژی‎ها و سردردها در زمان خاص و اقلیم خاص و در مورد بعضی از افراد خاص می‎تواند مورد استفاده قرار بگیرد
شفاآنلاین>سلامت>متخصص طب سنتی در پیرامون جایگاه حجامت در مراحل درمانی و این که چه افرادی باید حجامت کنند صحبت کرد.

به گزارش شفاآنلاین،  محمد مظاهری بیان کرد: حجامت<Cupping> در پیشگیری از برخی از آلرژی‎ها و سردردها در زمان خاص و اقلیم خاص و در مورد بعضی از افراد خاص می‎تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

متخصص طب سنتی ادامه داد: این که چه فردی چه نوع حجامتی را انجام بدهد باید توسط پزشک حاذق متخصص طب سنتی یا پزشکی که دوره‎های لازم را دیده تشخیص داده شود و این طور نیست که حجامت برای همه مفید باشد.

وی افزود: در طب سنتی ایران یک روند درمانی وحود دارد و این است که وقتی فردی به پزشک مراجعه می کند ابتدا باید شش اصل ضروری یا همان حفظ الصحه بررسی شود که شامل که  آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، احتباس و استفراغ و اعراض نفسانی است.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان خاطر نشان کرد: درمانگر پس ازاصلاح موارد بالا و در صورتی که بیمار بهبودی پیدا نکرد باید از یک گیاه دارویی استفاده کند و اگر نیاز به مراحل بعدی بود باید بیمار از ترکیب چند گیاه بهره ببرد.

مظاهری تصریح کرد: اگر درمانگر حفظ صحه را اصلاح کرد و از گیاهان مفرد و مرکب هم استفاده کرد و باز هم مراجل بعدی درمانی لازم بود، آن‎گاه باید به اعمال یداوی که با دست انجام می‎شود روی بیاورد؛ پس می‎بینیم که حجامت اولین قدم درمانی در طب سنتی نیست و مرحله چهارم را به خود اختصاص داده است.صاحب نیوز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: