کد خبر: ۲۳۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 25
بسیاری بیماران بعد از مراجعه به پزشک داروهای خود را به هر دلیلی سروقت مصرف نمی‌کنند و در مقابل انتظار دارند روند بهبود آن‌ها درست صورت گیرد و دچار اختلال نشود
شفا آنلاین>سلامت>داروچی یک اپلیکیشن جامع دارویی است که سعی کرده تمام مشکلات بیماران در رابطه با یادآوری زمان مصرف دارو، مشاوره پزشکی و آگاهی از اطلاعات دارویی را رفع کند.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی بقایی بنیان‌گذار استارت‌آپ داروچی در خصوص این فناوری گفت: این اپلیکیشن اواخر سال ۹۶ در قالب یک کارگروه ایجاد شد و افراد می‌توانند با استفاده از آن، در هر لحظه از خدمات دارویی مختلف از جمله یادآوری زمان مصرف دارو، ارسال نسخه دارویی درب منزل، مشاوره آنلاین، خرید انواع محصولات مراقبتی و بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: بسیاری بیماران بعد از مراجعه به پزشک داروهای خود را به هر دلیلی سروقت مصرف نمی‌کنند و در مقابل انتظار دارند روند بهبود آن‌ها درست صورت گیرد و دچار اختلال نشود. در بررسی‌های صورت گرفته در سال ۹۳ بین بیماران عفونی در بیمارستان بستری، مشاهده شد فقط از طریق یادآوری پیامکی به این بیماران، ۵۰ تا ۶۰ درصد در روند بهبود آن‌ها تأثیر مثبت گذاشته است. از طرفی دیده شد افراد بالای ۶۰ سال یا کسانی که پرمشغله هستند یا افرادی که فرزند یک تا ۱۰ سال دارند، نیز مصرف داروی خود را فراموش می‌کنند.

بقایی ادامه داد: به همین منظور سخت افزاری را تعریف کردیم که مصرف دارو را به فرد یادآوری می‌کند. این یادآوری از طریق دانلود اپلیکیشن و از طریق پیامک یا ارسال تماس صوتی از طریق اپراتور انجام می‌شود، قابلیت دیگری که به این اپلیکیشن اضافه شده این است که فرد بیمار اگر دوست داشته باشد برای یادآوری دارو از صدای فرد خاصی مثلاً همسر یا فرزندش استفاده می‌شود.

وی گفت: برای استفاده از این اپلیکیشن، افراد با ورود به گوگل پلی و دانلود اپلیکیشن، می‌توانند از قابلیت‌های آن از جمله پیامک یا تماس استفاده کنند و با انتخاب گزینه برای هر تعدادی می‌توانند یادآوری دارو از طریق اپراتور سرویس گویا و یا پیامک را داشته باشند. این اپلیکیشن قابلیت یادآوری نوبت مصرف دارو با ذکر اسم را دارد.

بقایی در خصوص مزیت این اپلیکیشن نسبت به موارد مشابه‌ خود گفت: در حال حاضر در کشور نمونه این محصول استارت‌آپی وجود دارد اما در قالب نوتیفیکیشن (اطلاع دادن به افراد بعد از اتصال به سایت در صفحه شخصی) کار می‌کند و اغلب پیامک است. اما این اپلیکیشن از صفر تا صد کار را از طریق پیامک یا تماس بدون مراجعه فرد به صفحه شخصی خود در سایت انجام می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: