کد خبر: ۲۳۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 21
۹ ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، شمار تولدهای پیش از موعد نوزادان در میان زنان لاتین دو هزار و ۳۳۷ مورد بیشتر از الگوهای مورد انتظار در تولدهای پیش از موعد در سال قبل از این انتخابات بود
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که انتخاب «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ با افزایش زایمان‌های پیش از موعد زنان در سراسر آمریکا در فاصله زمانی میان نوامبر ۲۰۱۶ و ژوئیه ۲۰۱۷ ارتباط داشته است.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه جانز هاپکینز در این مطالعه که روز ۱۹ ژوئیه در مجله پزشکی JAMA Network Open منتشر شده است داده‌های بیش از ۳۳ میلیون تولد زنده نوزاد را در آمریکا تجزیه و تحلیل کردند. محققان برای این بررسی از بانک داده مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا استفاده کردند.

آنها متوجه شدند که ۹ ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، شمار تولدهای پیش از موعد نوزادان در میان زنان لاتین دو هزار و ۳۳۷ مورد بیشتر از الگوهای مورد انتظار در تولدهای پیش از موعد در سال قبل از این انتخابات بود.

محققان در این مطالعه ابتدا تعداد تولدهای پیش از موعد نوزادان زنان لاتین را در دولت قبلی آمریکا در فاصله زمانی میان ژانویه ۲۰۰۹ و اکتبر ۲۰۱۶ بررسی کردند. محققان از آن داده‌ها برای ارزیابی تولدهای مورد انتظار پیش از موعد در فاصله زمانی ۹ ماه پس از انتخاب ترامپ استفاده کردند.

آنها بعد از مقایسه شمار واقعی تولدهای پیش از موعد در این بازه زمانی با شماری که انتظار می‌رفت، متوجه شدند که شمار تولدهای پیش از موعد در میان نوزادان پسر هزار و ۳۴۲ مورد بیشتر از شمار مورد انتظار ۳۶ هزار و ۸۲۸ مورد بود و شمار تولدهای پیش از موعد در میان نوزادان دختر ۹۹۵ مورد بیشتر از ۳۰ هزار و ۶۸۷ تولد پیش از موعد مورد انتظار بود. این افزایش در شمار واقعی تولدهای پیش از موعد میان ۳.۲ درصد و ۳.۶ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها از داده‌های پیش از انتخابات است.

سیاست‌های مهاجرت ترامپ و استرس مادران
این تحقیق همچنین نشان داد که افزایش زایمان‌های پیش از موعد در فاصله‌های زمانی میان فوریه و ژوئیه ۲۰۱۷ به بالاترین میزان خود رسید؛ این موضوع نشان می‌دهد نوزدانی که در این دوره انتخابات تشکیل شدند و یا در سه ماهه دوم بارداری(Pregnancy) قرار داشتند به طور خاص در معرض استرس مادر قرار داشتند. این مطالعه نشان داد که تولدهای پیش از موعد در این دوره به طور خاص با استرس مادران ارتباط داشته است.

مطالعات قبلی نیز نشان می‌دهند که اقدامات ضد مهاجرت و سیاست‌ها، زنان مهاجر را تحت استرس قرار می‌دهد و باعث می‌شود که آنها کمتر از مراقبت‌های بارداری استفاده کنند. لاتین تبارها به طور مستقیم از طریق سیاست‌های سختگیرانه‌ای که مهاجران غیرقانونی را در بر می‌گیرد تهدید نمی‌شوند اما ممکن است خانواده و یا دوستانی داشته باشند که با این سیاست ها تهدید شوند.

محققان خاطر نشان کردند که انتخابات ۲۰۱۶ و پس از آن وعده‌های انتخاباتی مبنی بر بیرون کردن گسترده مهاجران و لغو سیاست‌هایی مانند «داکا» (برنامه حمایت از کودکان مهاجر بدون مدارک هویتی و مهاجرتی) تاثیر منفی بر سلامت لاتین تبارها و نوزادان آنها داشته است.
برچسب ها: بارداری ، استرس ، مهاجرت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: