کد خبر: ۲۳۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
بیشتر زنان بارداری که کمتر آب مصرف می‌کنند، به کرات دچار عفونت‌های ادراری می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس مامایی در خراسان‌ جنوبی یکی از فواید آب پیشگیری از زایمان زودرس و افسردگی در دوران بارداری است، گفت: کم آبی در سه ماهه سوم بارداری می‌تواند سبب شروع انقباضات رحمی و در نتیجه زایمان زودرس شود.

به گزارش شفا آنلاین، فرشته درایتی اظهار کرد: معمولا گفته می‌شود هرگاه که نیاز تشنگی را حس کردید، آب به میزان کافی و در حد سیراب شدن میل کنید، اما مصرف آب در صبح به صورت ناشتا در بارداری باعث می‌شود که تهوع صبحگاهی، یبوست(Constipation)، سردردها و افسردگی کم شوند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فواید آب پیشگیری از زایمان زودرس است، بیان کرد: معمولا دهیدراته شدن (کم آبی) باعث سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و شروع انقباضات عضلانی می‌شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: کم آبی در سه ماهه سوم بارداری(Pregnancy) می‌تواند سبب شروع انقباضات رحمی و در نتیجه زایمان زودرس شود.

درایتی ادامه داد: آب آشامیدنی سالم بسیاری از مشکلات دوران بارداری را کاهش داده و آمادگی بدن را برای رو به رو شدن با تغییرات فیزیولوژیک دوران بارداری افزایش داده و در نهایت تضمین کننده سلامت مادر و جنین است.

وی افزود: هنگام بارداری آب به عنوان سیستم حمل غذا، مواد مغذی را از طریق خون و بند ناف و جفت به جنین می‌رساند، سموم بدن را شستشو داده و ادرار را رقیق می‌کند که خود مانع عفونت‌های اداری می‌شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: بیشتر زنان بارداری که کمتر آب مصرف می‌کنند، به کرات دچار عفونت‌های ادراری می‌شوند. ‍

درایتی افزود: از مزیت‌های دیگر نوشیدن آب در بارداری می‌توان به داشتن پوست سالم وشاداب، دفع نمک زائد از اندام‌های بدن، بهتر شدن الگوی دفع و رفع یبوست و کاهش جوش‌ها و آکنه‌ های زمان بارداری اشاره کرد.

وی، کاهش سقط جنین و زایمان زودرس و دفع سموم و عفونت‌های بارداری از طریق تعریق و ادرار را از دیگر مزیت‌های مصرف آب در دوران بارداری برشمرد و یادآور شد: به دست آوردن مواد معدنی مهم مانند منیزیم که به ساختار عضلات کمک کرده و از بروز واریس پیشگیری می‌کند، نیز از دیگر مزایا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: