کد خبر: ۲۳۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
در فصل تابستان، مصرف مواد غذایی مثل سبزی‌ها و میوه‌هایی که آب فراوانی دارند را افزایش دهیم همچنین می‌توان از شیر و دوغ نیز برای تأمین آب مورد نیاز بدن استفاده کرد
شفاآنلاین>سلامت>مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران، گفت: نوشیدن آب در فصل گرما برای سلول‌ها حیاتی و ضروری است و کم آبی شدید موجب مرگ می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،برلیانت بزرگمهر مشاور تغذیه و رژیم درمانی ، برای جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان، افزود: در فصل گرما به دلیل عرق کردن مقدار زیادی از آب بدن از دست می‌رود، از آنجایی که برای انجام واکنش‌های داخلی در بدن به آب نیاز داریم؛ کم آبی بدن باعث بروز اختلال در کارایی افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوشیدن آب برای سلول‌ها حیاتی و ضروری است، گفت: مواد مغذی موجود در غذاها به کمک آب به خون و از طریق خون<Blood> باز هم به وسیله آب به سلول‌ها که اعمال مهم حیاتی را انجام می‌دهند می‌رسند. همچنین آب مواد زائد را از روده‌ها دفع می‌کند، بنابراین کم آبی در مواقع شدیدتر موجب مرگ می‌شود.

بزرگمهر در ادامه بیان کرد: کوهنوردان و ورزشکاران باید آب مورد نیاز بدن خود را از طریق نوشیدن آب کافی تأمین کنند و در این جهت نباید نوشابه‌ها و شربت‌ها را به خصوص در تابستان جانشین آب کنند.

وی با بیان اینکه افراد باید مصرف ۶ تا ۸ لیوان آب در فصل تابستان را در برنامه غذایی خود جای دهند اظهار کرد: در فصل تابستان، مصرف مواد غذایی مثل سبزی‌ها و میوه‌هایی که آب فراوانی دارند را افزایش دهیم همچنین می‌توان از شیر و دوغ نیز برای تأمین آب مورد نیاز بدن استفاده کرد.

بزرگمهر با اشاره به اینکه در سفرهای تابستانی نوشیدن آب را نباید فراموش کرد گفت: نوشیدن آب به میزان کافی نه تنها از گرمازدگی<Heat dissipation> در فصل گرما جلوگیری می‌کند بلکه باعث رقیق شدن شیره‌های گوارشی شده که در جهت هضم و جذب بهتر غذا مؤثر هستند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: