کد خبر: ۲۳۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
کیهان کلهر، فرج علی‌پور و اردشیر کامکار هر سه از نوازندگان باسابقه و پیشکسوت ساز کمانچه هستند. البته هر سه تبحر در نواختن سازهای دیگری دارند اما حکایتی که با کمانچه دارند، فرق می‌کند.
شفاآنلاین>اجتماعی>تصویری قدیمی از کیهان کلهر، فرج علی‌پور و اردشیر کامکار سه کمانچه‌نواز باسابقه را که مربوط به اوایل دهه هفتاد می‌شود، ببینید.

به گزارش شفاآنلاین ، کیهان کلهر، فرج علی‌پور و اردشیر کامکار هر سه از نوازندگان باسابقه و پیشکسوت ساز کمانچه هستند. البته هر سه تبحر در نواختن سازهای دیگری دارند اما حکایتی که با کمانچه دارند، فرق می‌کند.

کلهر که اصالتا کرد است، تنبور، سه تار و شاه کمان نیز می‌نوازد. او با خوانندگان بسیاری چون محمدرضا شجریان و شهرام ناظری به اجرا پرداخته است و به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما توانستند با آلبوم sing me home موفق به کسب جایزه گرمی بهترین موسیقی جهانی شود.

فرج علی‌پور، هنرمند نشسته در میان تصویر اصالتش به خرم‌آباد و خطه لرستان باز می‌گردد، او علاوه بر نواختن کمانچه دستی هم بر آتش خوانندگی قطعات اصیل موسیقی لری دارد که به زیبایی آن‌ها را اجرا می‌کند.

اردشیر کامکار هم اهل سنندج و کرد است و یکی از اعضای خانواده و البته گروه کامکارهاست. او علاوه بر کمانچه قیچک و ویولن هم می‌نوازد. کمانچه او ساخته دست قدرت الله کردی است.خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: