کد خبر: ۲۳۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 09
مصرف چای سبز می تواند تاثیر بسزایی در پایین آوردن کلسترول بد خون داشته باشد چرا که این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که خود می‌تواند عاملی اصلی برای درمان این عارضه باشد
شفاآنلاین>سلامت>کلسترول بد خون خود می تواند عاملی برای  ابتلا به بسیاری از بیماری ها باشد.

به گزارش شفاآنلاین،گفتنی است که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب به راحتی می تواند کلسترول بد خون را نیز کاهش داد.

بررسی دلایل افزایش کلسترول بد خون
به طور کلی باید در نظر داشت که دلایل متعددی می تواند باعث افزایش کلسترول بد خون <Blood>شود از این رو در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

مصرف دخانیات

مصرف غذاهای چرب

مصرف بیش از اندازه شکر

کم تحرکی

افزایش وزن

دیابت

آنچه مسلم است استفاده از برخی از مواد غذایی خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان کلسترول داشته باشد از این رو قصد داریم تا در مطلب پیش رو به معرفی این مواد غذایی بپردازیم.

مصرف چای سبز می تواند تاثیر بسزایی در پایین آوردن کلسترول بد خون داشته باشد چرا که این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که خود می‌تواند عاملی اصلی برای درمان این عارضه باشد.

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای درمان کلسترول بد خون مصرف عدس است از این رو توصیه می شود افرادی که کلسترول بد خون آنها بالا است در وعده صبحانه از عدسی استفاده کنند.

لازم به ذکر است مصرف به اندازه کافی آب در طول روز نیز خود می تواند یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش کلسترول بد خون باشد چراکه پیروی از این روش خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش متابولیسم بدن داشته باشد.

باید در نظر داشت که یکی دیگر از مرکبات مناسب برای پایین آوردن کلسترول بد خون مصرف گریپ فروت است . این میوه علی رغم پایین آوردن کلسترول بد خون عاملی برای کاهش وزن و عدم ابتلا به سرطان نیز می باشد.

مصرف آجیل می تواند در پایین آوردن کلسترول بد خون موثر باشد هر چند در این مجال باید یاد آور شد که مصرف آجیل خود می تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

بدیهی است که عدم استفاده از کره و غذاهای چرب<Greasy> و همچنین فست فودها نیز می تواند در کاهش کلسترول بد خون بسیار تأثیرگذار باشد بنابراین توصیه می شود افراد مبتلا به افزایش کلسترول بد خون تا حد امکان از مواد غذایی مانند کره و یا سس مایونز و همچنین مواردی از این دست اجتناب کنند.

پر واضح است که مصرف سالاد نیز  یکی از وعده های غذایی مناسب برای افرادی که با افزایش کلسترول بد خون مواجه هستند می باشد به دلیل اینکه مصرف سبزیجات حاوی برگ سبز خود در پایین آوردن کلسترول بد خون بسیار تاثیر گذار است.

در پایان باید خاطرنشان کرد که استفاده از سبوس نیز می تواند راهکار مناسب دیگری برای کاهش کلسترول بد خون باشد از این رو توصیه می شود این دسته از افراد از نان های سبوس دار استفاده کنند.سلام نو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: