کد خبر: ۲۳۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 08
می‌خواستیم بدانیم ممکن است افراد تنها با استفاده از ذهن با هم همکاری کنند یا نه. این چنین بود که ایده BrianNet به ذهنمان رسید که با استفاده از آن دو نفر می‌توانند نفر سومی را در حل یک مسئله کمک کنند. در ۸۱ درصد اوقات فرمان‌های ذهنی فرستنده‌ها با موفقیت دریافت شد
شفاآنلاین>اجتماعی> دانشمندان با استفاده از تکنولوژی روز روشی ابداع کردند که به کمک آن سه نفر می‌توانند تنها با برقراری ارتباط ذهنی در حل یک مسئله با هم مشارکت کنند.

به گزارش شفاآنلاین، محققان دانشگاه واشنگتن با استفاده از روشی موسوم به برین نت (BrainNet) این امکان را فراهم کردند تا سه نفر بتوانند با استفاده از نوعی تعامل ذهن<Mind>به ذهن (که برخی از پژوهشگران از آن با عنوان رایانه زیستی یاد می‌کنند) یک بازی رایانه‌ای به سبک خانه‌سازی (Tetris) را به کمک هم انجام دهند.

در این پژوهش دو نفر «فرستنده» بودند که می‌توانستند صفحه بازی را ببینند اما در کنترل آن نقشی نداشتند. کنترل بازی در دست نفر سومی بود که «دریافت‌کننده» نام داشت. فرستنده‌ها فرمان‌های خود را در مورد بازی در قالب دستورالعمل‌های «بله و خیر» به طور ذهنی و با استفاده از یک فرستنده به دریافت‌کننده فرستاده و دریافت‌کننده ضمن واکنش به این اطلاعات، فرمان متناسب را در بازی اعمال می‌کند.

دکتر راجش رائو مؤلف ارشد این پژوهش می‌گوید: «می‌خواستیم بدانیم ممکن است افراد تنها با استفاده از ذهن با هم همکاری کنند یا نه. این چنین بود که ایده BrianNet به ذهنمان رسید که با استفاده از آن دو نفر می‌توانند نفر سومی را در حل یک مسئله کمک کنند. در ۸۱ درصد اوقات فرمان‌های ذهنی فرستنده‌ها با موفقیت دریافت شد.»

این آزمایش که نشان می‌دهد یک فرد چگونه می‌تواند تنها با استفاده از مغز خود به سایرین اطلاعات فرستاده و از آنها اطلاعات بگیرد، و این نخستین شبکه ذهن به ذهن بین بیش از دو نفر است.

جزئیات این پژوهش در مجله Scientific Reports منتشر شده است.دیجیتال ژورنال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: