کد خبر: ۲۳۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۸ - 2019July 07
در بسیاری از کشورهای دنیا برای مراقبت، مدل‌های مراقبتی وجود دارد که این مدل‌ها باعث افزایش دانش بیمار و افزایش ظرفیت تحمل بیمار برای مقابله با بیماری می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزیر بهداشت بر ضرورت طراحی مدلی در حوزه پرستاری جهت ارایه خدمت به بیماران سرطانی تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مریم حضرتی در کنفرانس و سمپوزیوم بین‌المللی سایکوانکولوژی با اشاره به اینکه ارایه مراقبت برای بیماران سایکو آنکولوژی یک کار تیمی از رشته های علوم پزشکی است، گفت: باید مدلی برای ارائه خدمت به بیماران سرطانی طراحی شود.

وی با بیان این که هدف از مراقبت بیماران سرطانی افزایش کیفیت زندگی بیماران، توانمند سازی بیمار و خانواده است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا برای مراقبت، مدل‌های مراقبتی وجود دارد که این مدل‌ها باعث افزایش دانش بیمار و افزایش ظرفیت تحمل بیمار برای مقابله با بیماری می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این که طبق مطالعات ٣٣ درصد از بیماران سرطانی دچار اختلالات اضطراب هستند و پرستاران با مدیریت استرس(Stress)، اصلاح نگرش بیمار، گروه درمانی، خانواده درمانی، مشاوره تلفنی می‌توانند به بیماران سرطانی کمک کنند، افزود: تا زمانی که سلامت روان تامین نشود، سلامت بیمار تامین نمی‌شود و در کشور یک مدل مراقبتی و آموزشی خاصی به صورت مدون و پرستار متخصص سرطان برای بیماران سرطانی نداریم.

حضرتی در پایان سیاستگذاری حوزه سرطان را تشریح کرد و گفت: تشکیل کمیته ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، تدوین آیین نامه طب تسکینی حمایتی و تدوین دوره‌های کوتاه مدت سرطان برای پرستاران از برنامه‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت است.

مرکز تحقیقات روان‌تنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری دانشگاه فرایبورگ آلمان اقدام به برگزاری کنفرانس و سمپوزیوم بین‌المللی سایکوانکولوژی، از امروز یکشنبه، به مدت سه روز در ساختمان EDC دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرده است.

در این همایش که دارای امتیاز بازآموزی است، گروه‌های خون و سرطان، رادیوتراپی انکولوژی، روانپزشکی، روانشناسی(Psychology)، طب تسکینی، داخلی، اطفال، جراحی، نورولوژی، بیهوشی و پرستاری حضور و مشارکت خواهند داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: