کد خبر: ۲۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 29
رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی (ره) در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) هشدار داد: شیوع سنگ کیسه صفرا در خانم ها ، در افراد بالای 40 سال، چاق و زنانی که زایمان های زیادی داشته اند بیشتر به چشم می خورد.

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین صمن اعلام این خبر افزود: همچنین در صورت وجود این بیماری در خواهر و برادری در یک خانواده شانس ابتلای سایر افراد خانواده به آن 2 برابر افزایش می یابد.

کاهش وزن سریع

وی با بیان این که کاهش وزن سریع نیز افراد را در معرض ابتلا به سنگ کیسه صفرا قرار می دهد در عین حال گفت: این در حالی است که امروزه شاهد دختران زیادی برای کاهش وزن سریع هستیم.

مصرف سرم های تغذیه ای

فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: همچنین افرادی که مجبور به استفاده از سرم های تغذیه ای به مدت طولانی هستند این امر در ابتلای آنها به سنگ کیسه صفرا دخیل است.

عفونت ها و پارازیت ها

وی عفونت ها و پارازیت ها را یکی دیگر از عوامل مستعد کننده فرد در ابتلابه  این بیماری اعلام و تأکید کرد: افرادی که دچار عفونت های انگلی مانند آسکاریس می شوند در معرض ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

بیماری در قسمت روده باریک

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار داد: بیماری در قسمت روده، به ویژه انتهای روده باریک چون از صفرایی که از کبد ساخته می شود 95 تا 99 درصدش در انتهای روده باریک است شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

به گفته وی همچنین سرطان کولون، سیاهی و از کار افتادن روده که جراح مجبور به برداشتن آن است عاملی برای ایجاد سنگ در ناحیه کیسه صفرا می شود.

بی حرکتی مطلق/ آسیب های نخاعی

ابراهیمی دریانی افرادی که بی حرکت مطلق اند، به ویژه کسانی که دچار آسیب های نخاعی می شوند را در معرض ابتلا به این بیماری دانست و گفت: مسئله دارویی هم به نوبه خودش در ابتلا به سنگ کیسه صفرا قرار می دهد.

وی با بیان این که در رأس آنها داروهای کاهش دهنده چربی است در عین حال تأکید کرد: داروهای ضد بارداری به دلیل ترکیبات پروژسترون منجر به تنبلی کیسه صفرا و عدم انقباض می شود که خطر سنگ سازی در کیسه صفرا را کاهش می دهد.

دیابت

این جراح عمومی دیابت را عامل دیگری که شانس ابتلا به سنگ کیسه صفرا را افزایش می دهد دانست و اظهار داشت: دیابت به شدت فرد را در معرض ابتلا به این بیماری شایع قرار می دهد.

وی با اشاره به این که دسته دیگری از سنگ های کیسه صفرا ناشی از افزایش کلسترول نیست که به آن سنگ های رنگدانه گفته می شود به خبرنگار شفا آنلاین گفت: علل ایجاد این نوع سنگ ها ناشی از این است که گلبول های قرمز تند تند شکسته می شوند.

همچنین سنگ های رنگدانه بیشتر از سایر کشورهای غربی در ایران شایع تر است.

به گفته وی افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن کبدی مانند سیروز کبدی هستند نیز در معرض ابتلا به سنگ های رنگدانه کیسه صفرا نیز قرار دارند.

عفونت های مکرر صفراوی

رئیس بخش گوارش بیمارستان امام (ره) هشدار داد: افرادی که بیشتر از دیگران دچار عفونت های مکرر صفراوی می شوند متأسفانه خطر ابتلا به سنگ های صفراوی درآنان بیشتر خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مرکز تخصصی خارج کردن سنگ کیسه صفرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
0
به دلیل غير قابل تحمل بودن درد سنگ کیسه صفرا یا همان كله سيستيت يا كلانژيت، بیماران عموما به خارج کردن کل کیسه صفرا رضایت میدهند که متاسفانه علیرغم ادعای پزشکان مبتنی بر بدون عارضه بودن خارج کردن کیسه صفرا که به کله لاپاراسکوپیک سیستکتومی شناخته میشود بیماران صرف نظر از عوارض مادام العمر ناشی از عمل خارج کردن کیسه صفرا از جمله دردهای شکمی، ناگزير به پرهیز از مصرف انواع غذای چرب که عموما منشا حیوانی دارند و ميوه نیز خواهند بود.
متاسفانه خارج کردن کیسه صفرا از طريق لاپارسکوپی بدون توجه به مشکلات آینده بیماران به دلیل آسانی انتخاب اول جراحان قرار گرفته در حالی که بسیاری از سنگهای کیسه صفرا میتوانند با تکنولوژی جدید حتی راحت تر از روش لاپاراسکوپی از داخل کیسه صفرا خارج شوند بدون اینکه بیمار اجبارا متحمل عوارض زندگی بدون کیسه صفرا در طی زندگی خود گردد.
بیماران میتوانید در صورت اطمینان از سلامت کیسه صفرا از نقطه نظر مشکلاتی غیر از سنگهای کیسه صفرا نسبت به خارج نمودن سنگ کیسه صفرا اقدام نمائید و زندگی طبیعی خود را بدون هیچگونه پرهیز غذایی در پیش بگیرید.
gallstonesimpleremoval@gmail.com
رسول
|
United States
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0
با عرض سلام خسته نباشيد من داراي سنگ كيسه صفرا ميباشم لطفا در مورد خارج نمودن سنگ كيسه صفرا بدون برداشتن كيسه صفرا توضيح بفرمايد با تشكر
فردين وطن دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
0
با سلام و تشكر . لطفا آدرس مراكز و تلفن متخصصين جراحي و خارج نمودن سنگ كيسه صفرا بدون برداشتن كيسه صفرا را ايميل فرمائيد .
مدیر پایگاه  
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: