کد خبر: ۲۳۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 20
ژل آلوئه‌ورا کاملا شناخته شده است و می‌تواند برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و التیام زخم مؤثر باشد، اما علاوه بر این کارکردها اثرات چشمگیر دیگری هم برای سلامت بدن دارد
شفاآنلاین>سلامت> گیاه آلوئه‌ورا علاوه بر محافظت از پوست اثرات درمانی دیگری هم دارد که آنها را مرور و بررسی می‌کنیم.

به گزارش شفاآنلاین، ژل آلوئه‌ورا کاملا شناخته شده است و می‌تواند برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و التیام زخم مؤثر باشد، اما علاوه بر این کارکردها اثرات چشمگیر دیگری هم برای سلامت بدن دارد که از جمله آن می‌توان به جلوگیری از بروز سرطان سینه، بهبود بیماری‌های گوارشی، کاهش قند خون، مراقبت از پوست و حفظ تازگی میوه‌ها و سبزیجات اشاره کرد.

این گیاه تاریخچه طولانی دارد و معمولا برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته است، امروز آلوئه‌ورا در مناطق گرمسیری سراسر جهان رشد می‌کند.

آلوئه‌ورا، تسکین‌دهنده بیماری‌های گوارشی
رفلاکس معده یک اختلال رایج گوارشی است که اغلب باعث سوزش سر دل می‌شود، بررسی‌هایی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که مصرف ۱ تا ۳ اونس ژل آلوئه ورا در هنگام غذا به کاهش این مشکل می‌انجامد؛ به علاوهاین گیاه دارویی به طور کلی در هضم بهتر غذا مؤثر است.

نقش آلوئه‌ورا در حفظ تازگی میوه‌ها و سبزیجات
مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد زمانی که گیاه گوجه‌فرنگی با ژل آلوئه‌ورا پوشش داده شده نه تنها رشد این گیاه افزایش پیدا کرده بلکه باکتری‌های مضر هم اطراف گیاه گوجه‌فرنگی مشاهده نشده است؛ علاوه بر این نتایج مشابه دیگری برای گیاه سیب یافت شد و در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند  که ژل آلوئه ورا می‌تواند به حفظ تازگی سبزیجات و میوه‌جات کمک کند بنابراین نیاز به مواد شیمیایی خطرناک که طول عمر سبزیجات و میوه‌جات را افزایش می‌دهد کاهش پیدا می‌کند.

کاهش  قند خون با مصرف آلوئه‌ورا
بر اساس مطالعات انجام شده استفاده از ۲ قاشق آب آلوئه ورا در روز می‌تواند به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ منجر شود، این نتایج نشان می‌دهد که حتی می‌توان در آینده از آلوئه‌ورا به عنوان درمانی برای دیابت(Diabetes) بهره گرفت.

 محافظت از پوست با گیاه آلوئه‌ورا
آلوئه‌ورا همچنین به آبرسانی و پاکسازی پوست کمک می‌کند، علت این خاصیت آلوئه‌ورا ،رشد این گیاه در آب و هوای خشک و ناپایدار است چرا که برگ آلوئه ورا برای  زنده ماندن در آب و هوای خشک باید آب ذخیره کند، این برگ‌های آب دار با ترکیبات گیاهی خاصی می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده مؤثر برای پوست شناخته شود.

نقش آلوئه‌ورا  در مبارزه با سرطان سینه
مطالعات جدید نشان می‌دهد آلوئه‌ورا به دلیل ویژگی درمانی خاص می‌تواند اثر درمانی در مقابله با سرطان سینه داشته باشد؛ محققان پیشنهاد می‌کنند که ترکیبات خاص برگ این گیاه می‌تواند در مبارزه با سرطان سینه مؤثر واقع شود.

 محافظت از دندان‌ها با عصاره آلوئه‌ورا
محققان عصاره آلوئه‌ورا را به عنوان یک گزینه مناسب برای شستشوی دهان در نظر می‌گیرند به طور کلی مواد گیاهی که دارای ویتامین C هستند می‌توانند پلاک‌های دندانی را از بین ببرند؛ همچنین از عصاره گیاه آلوئه ورا می‌تواند برای جلوگیری از خونریزی لثه و دیگر بیماری‌های(Diseases)دهان و دندان جلوگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: