کد خبر: ۲۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 19
تاثیر کرم ضدآفتاب در محافظت از پوست در مقابل آفتاب و جلوگیری از ایجاد لک های جدید را نمی توان نادیده گرفت
شفا آنلاین>سلامت>داروهای موضعی داروهایی هستند که به طور مستقیم بر روی پوست اعمال می‌شوند و در بسیاری موارد عامل اصلی درمان اختلالات پوست هستند. از این دست داروها انواع مختلفی نظیر پماد، کرم، لوسیون، ژل، روغن، فوم و پودر داشته و از انواع آن می‌توان به پماد سوختگی و کرم ضد لک اشاره کرد.

به گزارش شفا انلاین، تاثیر کرم ضدآفتاب در محافظت از پوست در مقابل آفتاب و جلوگیری از ایجاد لک های جدید را نمی توان نادیده گرفت. داروهای سیستمیک نیز از طریق دهان مصرف می شوند و یا تزریق می شوند، در سراسر بدن توزیع می شوند. در ادامه انواع بیماری های پوستی و درمان آن بررسی خواهد شد.

انواع بیماری های پوستی
صدها بیماری پوستی وجود دارد که بر سلامت انسان ها تاثیر می گذارد. شایع ترین بیماری های پوستی می تواند علائمی مشابه داشته باشد، بنابراین مهم است که تفاوت های بین آنها را درک کنید. باید با یک متخصص پوست به منظور تشخیص انواع بیماری های پوستی و درمان آن مشورت نمایید. در زیر به بررسی شایع ترین بیماری های پوستی می پردازیم. بیماری های پوستی دو حالت دارند. بیماری های دائمی و موقتی. بیماری های پوستی دائمی قابل درمان نیستند و فقط ممکن است از طریق یک سری راهکار ها تا مقداری شدت اختلال کاهش یابد. ولی بیماری های پوستی موقتی قابل درمان هستند.

درماتیت سبورئیک و ملانوم
درمان تعدادی از بیماری های پوستی مدت زمان زیادی طول می کشد و یا شاید اصلا قابل درمان نباشند. بعضی از آنها ممکن است در دوران کودکی شروع شوند و به بزرگسالی ادامه پیدا کنند. در بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن، این بیماری در نوزادان، این معمولا به عنوان کلاه گیس شناخته می شود. پشه های چرب و جلا صورت روی پوست کودک که اغلب بر روی پوست سر تشکیل می شوند. این مورد ضرری نداشته و خود به خود خوب می شود. در بزرگسالان، درماتیت سبورئیک ممکن است در هر کجا ظاهر شود ناگهان ناپدید می شود و نیز ممکن است تا سنین بالا نیز بر روی پوست باقی بماند. پوست آسیب دیده ممکن است قرمز، متورم و دارای ظاهری چرب باشد. پوسته سفید تا زرد رنگی ممکن است بر روی سطح پوست ظاهر شود.

ملانوم شامل لکه های تیره رنگ که به صورت توده در قسمتی تجمع می کنند. اگر ملانوم ها دارای اشکال نامتقارن، لبه های پاره شده، رنگ های نامنظم یا تغییر اندازه باشند، باید بررسی شوند. بیماران مبتلا به ملانوم ممکن است عمل جراحی شوند و یا تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار گیرند. زیرا وجود ملانوم ممکن است نشان دهنده سرطان باشد.

لوپوس(Lupus)
در بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن می توان گفت لوپوس یک اختلال پیچیده است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این بیماری به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و موجب التهاب و درد می شود. در حالی که لوپوس می تواند بر روی هر بخشی از بدن تاثیر بگذارد، علائم روی پوست شامل تکه های قرمز یا شکل های حلقه ای بر روی پوست، خارش خفیف بر روی بینی و گونه‌ها و یا خارش دایره ای است. ممکن است با علائم دیگری مانند سردرد، تب، خستگی و متورم، سفت و یا درد در مفاصل همراه باشد. درمان شامل استفاده از داروهای مختلف با قدرت های متفاوت هستند که برای کمک به کاهش آسیب ناشی از لوپوس طراحی شده اند.

پسوریازیس(Psoriasis)
در بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن، پسوریازیس یک اختلال پوستی است. علائم معمولا شامل تکه هایی غیرطبیعی از پوست می باشد. پوست آسیب دیده معمولا قرمز رنگ است و دارای احساس خارش فراوان می باشد. مناطق آسیب دیده در اندازه و شدت های متفاوت هستند. پنج نوع اصلی از پسوریازیس وجود دارد:

•    پسوریازیس پلاک که باعث ایجاد لکه های قرمز رنگ قرمز پوست می شود.
•    پسوریازیس پوسچر باعث ایجاد حفره هایی در پوست قرمز می شود.
•    پسوریازیس اریتودرمی باعث ایجاد لکه های پوستی می شود که مانند سوختگی های شدید، قسمت های زیادی از بدن را پوشانده است.
•    پسوریازیس معکوس باعث بروز خارش قرمز در برابر پوست می شود.
•    پسوریازیس گوتیت باعث ایجاد لکه های قرمز کوچک روی پوست، چهره، لگن و  سایر نقاط بدن می شود.

کاربنکل و سلولیت(cellulite)
در روند بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن در قسمت داخلی بدن به دو مورد می پردازیم. هنگامی که باکتری های استافیلوکوک اورئوس به فولیکول های مو وارد می شوند و باعث عفونت می شوند، کاربونکل تولید می شود. این توده قرمز و تحریک شده زیر پوست است و می تواند تقریبا به هر اندازه ای باشد و توده به سرعت متورم می شود. نشانه های دیگر عبارتند از خستگی، خارش در محل توده و تب. کاربنگل با آنتی بیوتیک ها، زه کشی و شستشوی ضد باکتری درمان می شود و بیماری معمولا به درمان مناسب پاسخ می دهند. سلولیت به معنای عفونت باکتریایی در لایه‌های عمیق پوست است که به سرعت رشد می کند و می تواند به سرعت در سراسر بدن گسترش یابد. ناحیه پوست ممکن است قرمز و متورم شود و در صورت لمس احساس گرم، دردناک و ملایمی داشته باشد. این مورد بیشتر در پاها رتایج است، اما می تواند در همه جای بدن به وجو بیاید. اکثر موارد با آنتی بیوتیک درمان می شوند.

آکنه(Acne)
بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. یکی از شایع ترین بیماری های پوستی آکنه است که در فرم های مختلفی وجود دارد. همه انواع آکنه معمولا با کرم ها درمان می شوند و گاهی اوقات دارو لازم است.

•    پوسیدگی ها که شامل جوش های سرخ معمولی است.
•    پاپول ها که موجب بروز سرخ شدن ناشی از فولیکول های موی آلوده می شوند.
•    نودل ها که توده های دردناکی هستند که در زیر سطح پوست قرار دارند.
•    کیست ها که معمولا شامل عفونت های پر از درد بوده و دارای پاشنه ای هستند که در زیر پوست قرار دارند.

زگیل(Warts) و کاندیدیازیس
ورد دیگری که برای بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن به آن می پردازیم، از شایعترین علل بروز پوکی استخوان، زگیل است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. زگیل ها مسری هستند و می توانند در هر قسمت از بدن ظاهر شوند. آنها معمولا بر روی دست ها، پاها و مفاصل رشد می کنند، هرچند که در هر نقطه می توانند ظاهر شوند. آنها اغلب خودشان از بین می روند ولی می توان با نیتروژن مایع یا کرم های دارویی آن ها را درمان کرد.

رشد بیش از حد قارچ کاندیدیازیس در بدن، باعث ایجاد لکه های پوستی می شود که معمولا در زیر شکم، کشاله ران یا زانو قرار می گیرند. کاندیدیازیس معمولا با داروهای خانگی، رعایت بهداشت و جلوگیری از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها جلوگیری می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: