کد خبر: ۲۳۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 19
دکتر دانائی رئیس دانشگاه ضمن عرض خداقوت به تمامی مجریان بسیج ملی کنترل فشارخون بالا، کسب موفقیت دستیابی به پوشش صددرصدی جمعیت حد انتظار تحت پوشش اين دانشگاه را به جامعه دانشگاهی این دانشگاه به ویژه بهداشتیان و مجریان ارجمند این بسیج ملی تبریک گفت
شفا آنلاین>سلامت>دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان موفق به سنجش فشار خون صددرصد جمعیت حد انتظار تحت پوشش دانشگاه در اجرای پویش غربالگری فشارخون بالا شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر دانائی رئیس دانشگاه ضمن عرض خداقوت به تمامی مجریان بسیج ملی کنترل فشارخون(blood pressure) بالا، کسب موفقیت دستیابی به پوشش صددرصدی جمعیت حد انتظار تحت پوشش اين دانشگاه را به جامعه دانشگاهی این دانشگاه به ویژه بهداشتیان و مجریان ارجمند این بسیج ملی تبریک گفت.

دکتر دانائی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه، با اعلام این خبر بیان نمود: برنامه " بسيج ملي كنترل فشار خون بالا " به عنوان يكي از مهم ترين مداخلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در کنترل بیماری های غیر واگیر در این دانشگاه همزمان با سراسر کشور از 27 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیرماه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با اشاره به ضرورت حفظ و ارتقاي شاخص هاي بهداشتي، گفت: اثرات این بسیج ملی در حفظ و ارتقاي شاخص هاي بهداشتي غيرقابل انكار مي باشد.

وی افزود: بي شك تصميمات و فعاليت هاي ارزشمندي از اين دست در پيشبرد اهداف كشور و به الطبع دانشگاه ها در امر سلامت جامعه محسوس خواهد بود.

دکتر دانائی با قدردانی از زحمات مجریان برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون در استان سمنان، تصریح کرد: با توکل به خداوند متعال و به همت شبانه روزی مجریان این بسیج ملی و حمایت های مقامات عالی کشور و استان، اين دانشگاه موفق گرديده است از شروع بسيج ملي كنترل فشارخون بالا و اندازه گيري فشارخون گروه هدف این برنامه، تاكنون براي بیش از 114000 نفر از گروه هدف این برنامه سنجش فشـارخون را انجام دهد.

رئیس دانشگاه بیان داشت: از ابتدای اجرای این بسیج ملی و به همت مجریان این طرح، این دانشگاه موفق به غربالگری فشار خون 102 درصد از گروه هـدف مورد انتظار ( 111730 نفر ) از جمعيت بالاي 30 سال تحت پوشش دانشگاه شده است.

دکتر دانائی با ابراز امیدواری پوشش حداکثری کل جمعیت بالای سی سال تحت پوشش، زنان باردار و بیماران کلیوی(Kidney patients) مناطق تحت پوشش دانشگاه، گفت: خدا را شاکرم به همت همکارانم، مشارکت مردم عزیز و دستگاه های اجرایی موفق شده ایم صد در صد جمعیت حد انتظار بالای سی سال را غربالگری نماییم و ان شاء الله در ادامه اجرای این برنامه ملی و با مشارکت حداکثری مردم عزیز، به توانیم فشار خون درصد بالایی از دویست و بیست و سه هزار و 459 نفر از كل جمعيت بالاي 30 سال تحت پوشش این دانشگاه را سنجش نماییم.   

گفتنی است: برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در چهارصد و پنجاه و نه پایگاه های ثابت و موقت شامل خانه های بهداشت کارگری، بیمارستانها، کلینیک ها، مطب ها، داروخانه ها و ... علاوه بر مراکز خدمات سلامت جامع، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت  تا 15 تیرماه 98 ادامه دارد و همه افراد بالای سی سال، زنان باردار و بیماران کلیوی در هر سنی می توانند با مراجعه به این مراکز فشارخون خود را سنجش نمایند و یا نسبت به سنجش فشارخون خود و ثبت و خود اظهاری در سامانه www.salamat.gov.ir اقدام نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: