کد خبر: ۲۳۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 09
پیشرفت‌های خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه فناوری رخ داده و از این ظرفیت می‌توان برای ارایه خدمات بهتر و پیشگیری از بیماری‌ها بهره گرفت
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال را بیش از 150 مجموعه اعلام کرد و گفت: استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسین وطن پور روز یکشنبه افزود: پیشرفت‌های خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه فناوری(Technology) رخ داده و از این ظرفیت می‌توان برای ارایه خدمات بهتر و پیشگیری از بیماری‌ها بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات الکترونیک در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: وزارت بهداشت برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب نیاز به فناوری‌های پیشرفته از جمله دیجیتال دارد و به همین دلیل از استارتاپ‌های سلامت دیجیتال حوزه سلامت حمایت می‌کند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه استارتاپ های حوزه بهداشت، به گروه‌های مختلف دسته بندی می‌شوند، گفت: این شرکت‌ها در گروه‌های مختلف مانند سلامت دیجیتال، تجهیزات، دارو و گیاهان دارویی دسته بندی می شوند.

وطن پور ادامه داد: حمایت از استارتاپ‌ها به خصوص حوزه سلامت دیجیتال برحسب اینکه در چه مرحله ای باشند متفاوت خواهد بود. برخی از آنها در حد هسته فناور می باشد که حمایت از آنها در قالب استقرار در مراکز رشد می باشد.

وی حمایت های مالی و اسقرار آنان در مراکز رشد را جزو حمایت از استارتاپ ها اعلام کرد و گفت: حمایت های لازم برای دانش بنیان(Knowledge base) شدن این شرکت‌ها به عمل می آید و این مجموعه ها بعد از دانش بنیان شدن، می توانند از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت در حال اجرایی شدن است، گفت: پرونده الکترونیک سلامت به نوعی شناسنامه هر بیمار است و با این کار نظارت بهتری بر انجام خدمات درمانی و پاراکلینیکی انجام می شود.

وی نوع بیماری، نوع داروها و آزمایشات انجام شده را از جمله اطلاعات این مجموعه اعلام کرد و گفت: پزشکان با دسترسی به اطلاعات بیمار به راحتی می توانند خدمات مناسب را به آنان ارایه دهند.

وطن پور با اشاره به اینکه نیاز است بقیه کارهای حوزه وزارت بهداشت نیز در اسرع وقت به صورت الکترونیک درآید، گفت: باید بسیاری از کارهایی که در وزارت بهداشت انجام می گیرد حتی کارهای اداری برای مراجعات روزمره مردم و صدور پروانه، کارهای سازمان غذا و دارو، معاونت آموزش، درمان و بهداشت به صورت الکترونیکی ارائه شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، جلوگیری از مراجعات مردم به وزارتخانه، کاهش سفرهای درون و بین شهری، ارائه خدمات بهتر و صرفه جویی در وقت و انرژی را از جمله مزایای این کار برشمرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: