کد خبر: ۲۳۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 08
دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی "التهاب سیستم عصبی" از رونمایی از نانوداروی جدید برای بیماری‌های عصبی و برگزاری کارگاه‌های علمی در سطح دانشجویان و استادان رشته‌های مرتبط در حاشیه‌ این کنگره علمی خبر داد
شفاآنلاین>سلامت> دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی "التهاب سیستم عصبی" از رونمایی از نانوداروی جدید برای بیماری‌های عصبی و برگزاری کارگاه‌های علمی در سطح دانشجویان و استادان رشته‌های مرتبط در حاشیه‌ این کنگره علمی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سجاد سحاب نگاه، «نشست تخصصی دانشجویی» و «نشست تخصصی استادان» در گروه‌های مختلف بیماری‌های مغز و اعصاب را از جمله برنامه‌های جانبی سومین کنگره بین‌المللی التهاب سیستم عصبی در مشهد ذکر کرد.

وی همچنین گفت: ۸ دانشجو از ۶ دانشگاه کشور ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی خود پیرامون التهاب در بیماری‌های عصبی و راه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها را در این کنگره ارائه می‌کنند.

دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی التهاب سیستم عصبی با بیان اینکه این کنگره از ۲۱ تا ۲۳ خردادماه برگزار می‌شود، یادآور شد: همچنین استادان ایرانی و آلمانی در رشته‌های مختلف علوم اعصاب در حاشیه این کنگره طی یک نشست تخصصی با یکدیگر در این خصوص به بحث و تبادل نظر علمی می‌پردازند.

دکتر سحاب نگاه، با اشاره به اینکه روز نخست کنگره دو کارگاه در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب برگزار می‌شود، گفت: در این کارگاه‌ها یک درمان جدید در این بیماری‌ها معرفی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: روز سه‌شنبه نیز یک کارگاه با موضوع "صرع مقاوم به درمان" با شرکت یک رادیونورولوژیست از دانشگاه تهران، یک جراح مغز و اعصاب از کشور آلمان و یک نورولوژیست از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود و این سه استاد به جنبه‌های مختلف بیماری صرع می‌پردازند.

دکتر سحاب نگاه از رونمایی از یک نانوداروی جدید در بیماری‌های عصبی خبر داد و گفت: در کارگاه تخصصی نقش نانوداروها در درمان بیماری‌های عصبی، متخصصین ایرانی و خارجی این مجمع علمی، نظرات و یافته‌های خود در این زمینه را به اشتراک می‌گذارند.

وی بیان کرد: در این کنگره اهمیت سلول‌های بنیادی در بازسازی قسمت‌های آسیب‌دیده مغز در بیماری‌های(Diseases) مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی التهاب سیستم عصبی گفت: نورولوژیست‌ها، روان‌پزشکان، نوروسرژن‌ها و دانشجویان همین رشته‌ها در کارگاهی که مربوط به سلول‌های بنیادی و نقش آنها در درمان(cure) بیماری‌هایی مانند "ام‌اس" است، شرکت می‌کنند و با روش‌های درمانی با این سلول‌ها آشنا می‌شوند.

وی همچنین از برگزاری یک مسابقه علمی بین رزیدنت‌های نورولوژی، مغز و اعصاب و روان‌پزشکی در این کنگره خبر داد و گفت: از بین رزیدنت‌هایی که بهترین مقاله و ایده را در محورهای کنگره ارائه دهند، دو نفر به انتخاب استادان آلمانی برای استفاده از فرصت مطالعاتی در کشور آلمان بورس می‌شوند که هزینه آنها را دانشگاه مونستر آلمان تأمین می‌کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دبیر اجرایی کنگره التهاب سیستم عصبی تصریح کرد: همچنین کارگاه‌هایی برای بررسی تزریق بوتولینوم در درمان اختلالات عصبی و نیز درمان سردرد با استفاده از روش تزریق خواهیم داشت که طی آنها استادان ایرانی و آلمانی به بحث و تبادل نظر پیرامون این بیماری‌ها و درمان‌های جدید می‌پردازند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: