کد خبر: ۲۳۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 08
بسیاری از افراد یا شرایط انجام جراحی را ندارند یا زندگی با مفاصل آسیب دیده را به انجام چنین جراحی‌هایی ترجیح می‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار جراحی تعویض مفصل در کشور انجام می‌شود، در حالی که طبق بررسی‌های انجام شده ممکن است حدود ۳۰۰ هزار نفر در سال به انجام این جراحی نیاز داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد جواد مرتضوی روز شنبه افزود: بسیاری از افراد یا شرایط انجام جراحی را ندارند یا زندگی با مفاصل آسیب دیده را به انجام چنین جراحی‌هایی ترجیح می‌دهند.

به گفته وی، عمل تعویض مفصل یکی از عمل‌های بسیار پرهزینه بوده که این امر مشکلاتی را برای سیستم سلامت ایجاد کرده است، در حال حاضر اغلب مفاصل مصنوعی استفاده شده در این جراحی‌ها از کشورهای خارجی وارد کشور می‌شود و کمبودی در این زمینه نداریم اما هزینه‌های تأمین این مفاصل افزایش پیدا کرده و شرکت‌های معدودی در زمینه تولید این مفاصل در کشور تلاش می‌کنند اما هنوز بسیاری از تولیدات آن‌ها کیفیت لازم را ندارد.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت: این جراحی‌ها هزینه زیادی به سیستم سلامت تحمیل می‌کند.

این فوق تخصص جراحی زانو و لگن ادامه داد: یکی از مسائلی که امروز بیش از پیش به آن توجه می‌شود و مورد بحث قرار می‌گیرد، روش‌هایی برای حفظ مفاصلی است که معمولاً در سنین بالا و بر اثر بروز بیماری از بین می‌روند و تعویض مفاصل، به خصوص مفاصل لگن و زانو علل متفاوتی دارد، بسیاری از این عوامل از سنین پایین‌تر منجر به ایجاد تغییراتی در مفاصل می‌شوند.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر بتوانیم این تغییرات را در سنین پایین‌تر تشخیص داده و اصلاح کنیم از بروز مشکلات جدی در سنین بالاتر و احتیاج به تعویض لگن جلوگیری می‌شود.

مرتضوی با اشاره به اهمیت پرداختن به راه‌های تشخیص این اختلال در جلوگیری از بروز آن اظهار داشت: موضوع جراحی‌های حفظ مفصل یکی از مباحثی است که امروز بیش از گذشته نه تنها در کشورمان بلکه در همه کشورهای دنیا مورد توجه قرار گرفته است و قطعاً حفظ مفصل طبیعی می‌تواند عملکردی بسیار مطلوب‌تر نسبت به مفاصل مصنوعی داشته باشد.

وی تاکید کرد: تمرکز انجمن جراحان ارتوپدی ایران همواره بر بیماری‌های شایع و راه‌های پیشگیری و کنترل آن بوده است؛ انجام درمان ها و جراحی‌هایی که می‌تواند مانع از تخریب مفاصل و احتیاج به تعویض مفصل در فرد بیمار شود، در اولویت است بنابراین یکی از مباحث اصلی این کنفرانس به این موضوع اختصاص می یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: