کد خبر: ۲۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 26
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نظام بیمه ای ما امروز بهتر از دیروز حرکت می کند، گفت: نظام بیمه ای اصلاحات ساختاری قابل توجهی را تجربه کرده به طوری که ما در حال حاضر حرکت به سوی بیمه کارآمد و مسئوول را پیگیری می کنیم.
به گزارش شفاآنلاین، از روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی افزود: عدالت اجتماعی از بنیادی ترین خواسته های مردم در انقلاب اسلامی ایران بود، عدالت اجتماعی از نیازهای اولیه زندگی تا فرصتهای برابر اجتماعی، مجموعه ای است که زمینه رشد و تعالی فرد را ایجاد می کنند و برای پویایی جامعه اهمیت زیادی دارد. سلامت نیز یکی از آن حداقل هاست و امروز امیدواریم دفترچه های بیمه سلامت آغازی برای تحقق بخشی از این عدالت باشد.

وی اظهار داشت: از اهتمام ویژه رییس جمهور به بحث بیمه ها و سلامت تشکر می کنم. این توجه ناشی از عنایت خاص دکتر روحانی به عدالت اجتماعی است. بدون شک عدالتی که از طریق ایجاد امنیت روانی و جسمانی با بیمه ها و فراهم آوردن سلامت و کاهش هزینه های بهداشتی ایجاد شود، فرصت برابر مشارکت در زندگی اجتماعی را برای افراد جامعه ایجاد می کند.

ربیعی خاطرنشان کرد: رییس جمهور از ما خواسته بودند که اقدامات مناسبی برای مشمول کردن همه افراد و اعتبار بخشی به دفترچه ها و کاهش هزینه های درمانی انجام دهیم. روحانی از میزان فشار هزینه های بخش درمان بر مردم آگاهی دقیق دارند بنابر این تاکیدشان بر اصلاح وضعیت و کاهش هزینه های درمانی مردم جدی است.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مبنای وظایف و سهم خود در این راستا در چند ماه گذشته هم اقدامات زیادی در خصوص افزایش کیفیت خدمات بیمه ای انجام داده و کوشیده نقصان های بیمه ای مرتبط با بخش بیمه ای را کاهش دهد. نظام بیمه ای ما امروز بهتر از دیروز حرکت می نماید و اصلاحات ساختاری قابل توجهی را تجربه کرده است. ما حرکت به سوی بیمه کارآمد و مسوول را پیگیری می کنیم اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.

ربیعی افزود: دفترچه های بیمه همگانی یک گام به سوی تحول در نظام سلامت کشور است اما مهم این است که بدانیم اصلاح ساختاری در نظام سلامت لازم است. اصلاحاتی که ساختارهای منابع، مصارف و هزینه ها از آن جمله است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح سبک زندگی مردم و درمان و تاکید بر پیشگیری که هزینه کمتری در بردارد مسیری است که در پیش رو داریم.

وی افزود: مساله سلامت آنچنان از اهمیت بسزایی برخوردار است که می باید موانع آن مداوم مورد بررسی قرار گرفته و گفت وگوی اجتماعی گسترده ای درباره آن شکل بگیرد.
برچسب ها: ربیعی ، بیمه ، کشور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: