کد خبر: ۲۳۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 26
استرس بر تمام جنبه‌های سلامتی، از بیماری‌های قلبی گرفته تا سلامت روان تأثیر دارد و به همین دلیل «قاتل خاموش» نامیده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه سینسیناتی در حال توسعه یک کیت خانگی هستند که با استفاده از نمونه بزاق، عرق، خون و ادرار قادر به اندازه‌گیری هورمون استرس در افراد است.

به گزارش شفا آنلاین، استرس بر تمام جنبه‌های سلامتی، از بیماری‌های قلبی گرفته تا سلامت روان تأثیر دارد و به همین دلیل «قاتل خاموش» نامیده می‌شود.

اندازه‌گیری سطح هورمون‌های استرس(Stress) بسیار حائز اهمیت است، زیرا پزشک را در جهت کاهش استرس و روش‌های درمانی مؤثر رهنمون می‌کند.

محققان دانشگاه سینسیناتی به این منظور در حال توسعه یک کیت خانگی هستند که از طریق نمونه‌های خون، ادرار، عرق و بزاق میزان استرس را اندازه‌گیری می‌کند.

با استفاده از این روش می‌توان افراد مبتلا به استرس مزمن را شناسایی کرد و از روش‌های درمانی و روان شناختی برای کاهش استرس آنها کمک گرفت.

نشانگرهای زیستی استرس در تمام مایعات و مخاط بدن وجود دارند و محققان از اشعه ماورا بنفش برای اندازه‌گیری نشانگرهای زیستی استرس در نمونه‌ها استفاده کرده‌اند. این روش به این دلیل ارزشمند است که فقط یک نشانگر را اندازه‌گیری نمی‌کند و قادر به شناسایی نشانگرهای چندگانه است. محققان در تلاشند تا از این حسگر زیستی برای تشخیص طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: