کد خبر: ۲۳۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 21
داشتن چنین علاقه ای به افراد مشهور گاهی برخی از نوجوانان را درگیر می‌کند. به خاطر داشته باشید که دوست‌تان با یک فقدان روبه‌رو شده است، هرچند ممکن است این موضوع از طرف افراد دیگر و شاید حتی خود شما قابل درک نباشد
شفا آنلاین>یادداشت>دختری 15 ساله‌ام و یکی از همکلاسی‌هایم علاقه شدیدی به یکی از خواننده‌های خارجی دارد به طوری‌که مدام عکس‌هایش را نگاه می‌کند، آخرین اخبار مربوط به او را پیگیری می‌کند و خلاصه خیلی دوستش دارد اما از وقتی که متوجه شده او به تازگی ازدواج کرده است، مدام گریه می‌کند و اصلا حوصله هیچ کاری را ندارد! سعی می‌کنم راهنمایی‌اش کنم اما توجه نمی‌کند و می‌گوید نمی‌توانم فراموشش کنم. خیلی نگرانش هستم.

 داشتن چنین علاقه ای به افراد مشهور گاهی برخی از نوجوانان را درگیر می‌کند. به خاطر داشته باشید که دوست‌تان با یک فقدان روبه‌رو شده است، هرچند ممکن است این موضوع از طرف افراد دیگر و شاید حتی خود شما قابل درک نباشد.

   با دوست‌تان همدلی کنید
زمانی‌که افراد به هر دلیلی در مقطعی از زندگی خود با درد و رنج روبه‌رو هستند پیش از هر چیز و شاید بیشترین چیزی که به آن نیاز دارند، همدلی است. کنار دوست‌تان بنشینید، به حرف‌هایش گوش کنید و به او بگویید که برای احساساتش احترام قائل هستید. سعی کنید حضور و پشتیبانی شما را به عنوان یک دوست احساس کند اما دقت کنید تا جایی این کار را انجام دهید که به روحیات خودتان آسیب نزند. به خاطر داشته باشید شما فقط زمانی می‌توانید به دیگران کمک کنید که خودتان در وضعیت مناسبی به لحاظ روانی باشید. پس اگر دیدید که روحیات او شما را مکدر می‌کند از او فاصله بگیرید و او را متقاعد کنید که از خانواده‌اش کمک بگیرد.

   او را به تفریح ببرید
حتما برنامه‌های بسیاری است که شما و دوست‌تان از انجام آن لذت می‌برده‌اید. برای مثال شاید دوست داشتید با یکدیگر به یک کافه بروید، کتاب جدیدی بخرید یا چیزهایی از این قبیل. سعی کنید برنامه‌های مفرحی برای خود و دوست‌تان تنظیم کنید و او را به انجام آن ترغیب کنید.

   به بررسی بیشتر موضوع بپردازید
از دوست‌تان بخواهید به این سوال شما جواب دهد که دقیقا چه انتظاری از عشق ورزیدن به این خواننده خارجی داشته است؟ او اکنون چه چیز را از دست داده است که فکر می‌کرده می‌تواند به‌دست آورد؟ پرسیدن چنین سوالاتی باعث می‌شود که دوست‌تان با فضای واقعی و ملموس بیشتر ارتباط برقرار کند و از فضای خیالی و ذهنی خود دور شود. طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت زمانی‌که شما به تنهایی در ذهن خود به فردی عشق می‌ورزید، فردی که حتی اطلاعی از وجود شما ندارد، رابطه‌ای پایدار و واقعی شکل بگیرد. سعی کنید دوست‌تان متوجه خطاهای فکری اش بشود. او فردی را دوست می‌دارد که هیچ چیز درباره او نمی‌دانسته، هیچ قولی درباره ارتباط پایدار و متعهدانه به او نداده است و خواننده‌ای معروف است که سبک زندگی متفاوتی با مردم معمولی دارد. به صورت کلی به دوست‌تان اجازه دهید درباره احساساتش صحبت کند و او را متوجه خطایی که در تفکرش دارد، بکنید.

   کمک بگیرید
اگر احساس می‌کنید هیچ‌کدام از راهکارهای بالا موثر واقع نشدند و موقعیت دوست‌تان رو به وخامت است سعی کنید یا او را متقاعد کنید که موضوع را با خانواده‌اش مطرح کند یا از شخص معتمدی که با تجربه‌تر و بزرگ‌تر از شماست کمک بگیرید. کسی مانند خواهر بزرگ تر و نه یک فرد غریبه. در نهایت کمک یک فرد متخصص می‌تواند به راحتی دوست‌تان را از چنین موقعیتی خارج کند.نویسنده :


تینا امیری| روان شناس بالینی و دانش آموخته انستیتو روان پزشکی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: